• Kcb

AVA klinik i Riga

zaq1234 skrev 2015-05-26 20:54:25 följande:

Kcb, hon tar aldrig semester o kan ställa upp på konstiga tider

Nä, hon skrev att hon inte kunde åka ifrån sina två små hundar som varken åt eller drack om hon inte var med... Och därmed tog hon aldrig semester!
    Jag tackar Vovvarna så mycket!
  • Kcb

Jag har en fråga till för er som har gjort FET i naturlig cykel: vilken dag efter ägglossning (eller ägglossningsspruta gjorde ni FET? När jag har gjort på blasto här i sverige har jag satt tillbaka 5 dagar efter ägglossning. Riga vill att jag ska göra det 26 timmar efter ägglossningsspruta... Tycker det känns konstigt!

• Kcb
    weeme skrev 2015-06-15 22:42:54 följande:

Instämmer, kolla TSH! Fick bra missfall tills jag fick levaxin. Ok värden enligt VC men inte enligt missfallsutredningen tack och lov eftersom de verkade haft rätt!!

Vad låg ditt TSH på när du fick missfall? Jag har 3 missfall bakom mig och fick tjata till mig levaxin då man kollade TSH 2.5 månad efter sista missfallet (missfallsutredning). Låg då på TSH 2.5. Vet inte vad jag låg på vid själva missfallen... Så fort jag började med östrogen för försda ÄD försöket låg jag på 3.5. Nu ligger jag på ca 1, och det är väl okej om jag förstått det rätt!
  • Kcb

Jag blir så frustrerad... Hur kan det komma sig att de enda 4 dagar som jag har planerade på hela semester (ska på resa med min mamma som är överlycklig över att få med någon på resa...) så verkar det vara precis då som FET skulle ske...

Men jag tycker att ava clinic har ett konstigt shema för FET, att de sätter tillbaka direkt efter Äl... Men de påstår att så ska det vara... Så gjorde man inte här i sverige. Har så svårt att få en vettig förklaring av dem också varför de inte tajmar in det som man gör här... Känns sådär faktiskt.

Någon som blivit gravid vid FET i Riga? När sattes emryot tillbaka och var det 3 eller 5-dagars? Här hemma har vi satt tillbaka 5-dagars 7 dagar efter äl-spruta...

Generellt sett tycker jag att man får bra och snabba svar från ava clinic, men så fort man ifrågasätter något medicinskt och vill ha en förklaring så får man bara ett goddag yxskaftssvar... Gaahhh..

• Kcb

Någon annan som har ET/FET i Riga i morgon?

Vi har valt att odla vidare till blasto, så jag är lite nervös att åka i onödan (att inget av de 4 som de odlar vidare klara sig...)... Men Veronica har inte meddelat att något ska se dåligt ut än så länge, och hon brukar ju alltid vara snabb och effektiv! Vi valde att satsa på blastos, eftersom jag har blivit gravid på de 2 IVF FET vi har gjort (tyvärr missfall på båda), men "bara haft 1 kemisk grav på de 4 färska IVF ET vi har gjort... Vill inte ändra ett "vinnande koncept"...

Hur har ni andra resonerat med 3- vs. 5-dagars?

• Kcb
    Amberiah skrev 2015-08-23 12:20:13 följande:

Livia80 - ha ha. Har skickat meddelande till dig.

Frazze - testdag på fredag, dvs 28e. Med sonen visade gravtest positivt exakt en vecka efter insättning. Så kommer tjuvtesta imorgon, då har det gått en vecka.

Ny insättning kommer jag annars göra så fort jag kan. Tippar väl på oktober-november isf.

Jag har samma testdag som du har... Är supernojjig och pendlar mellan hopp och förtvivlan. Hade känningar i livmodern och äggstockarna torsdag och fredag (Som jag har inför mens) och var helt säker på att något var fel! Nu har jag knappt känt något på hela helgen, så då nojjar jag över det också! (Jag är riktigt bra på att nojja!) Progesteronet hjälper ju direkt inte till... Känns ju som om man börjar blöda hela tiden! Jag borde ju vara "van" vid det här laget med tanke på att det är 8:e gången jag ruvar (2:a gången med ÄD), men jag kommer ju inte ihåg exakt från gång till gång hur det känns, hur det kändes när jag blev gravid (Visserligen i några veckor, men ändå gravid) vs. då det inte tog sig o s v...

Jag håller tummarna för + för oss båda nu!
  • Kcb
    Amberiah skrev 2015-08-24 18:11:44 följande:

Men du, var du på Ava eller Ivf Riga? (Vågat tjuvtesta?)

Grattis till plusset! Håller tummarna att det håller i sig!

Jag var på AVA! Själv?

Nä, har inte vågat tjuvtesta... Tror att vi väntar till fredag som instruerad, om inte mensen kommer först. Har känningar, men det kan lika gärna vara progesteronet...
  • Kcb
    Amberiah skrev 2015-08-25 01:10:26 följande:
    Ava här med. :) Vilken tid var du där? 11.45 (lettisk tid) hade jag tid. Var där till ungefär 13.30.
    Haha.. Och jag hade tid 13:00 och var där till 14:15... Vi måste ha gått om varann precis!
  • Kcb
    Frazze skrev 2015-08-25 07:52:10 följande:

När börjar man att ta lutinus sen? Är det när man kommer till Riga? Åh jag vill vara där NU!

Lycka till Kcb! Hoppas du plussar du med!

Alltså Ava och Ivf Riga är två olika ställen? Jag är nog på Ivf Riga kliniken. Vem har erfarenhet därifrån då? Inte så konstigt stt jag inte kände till namnet Veronica då.

Kcb och Amberiah, valde ni embryoscope?

Tack! 

Jag har valt att använda Utrogest istället för Lutinus (eller på den färska använde jag Lutinus och Crinone som jag hade hemma sedan tidigare, och sedan köpte jag Utrogest i Riga). jag tycker att Utrogest och Crinone är betydligt mindre kladdigt än Lutinus. Tyvärr är Crinone så fasligt dyrt när man inte har det på högkostnadsskyddet, så då är Utrogest det jag väljer. Utrogest är riktigt "billigt"! Jag har inte haft turen att hitta någon svensk läkare som är beredd att skriva ut mediciner åt mig på högkostnadsskyddet. Det är tydligen olagligt...

Det enda "tillval" som vi gjorde den här gången var att odla till blastocyster. Tyvärr var det inget av de blastos som vi inte satte tillbaka som kunde frysas, men att läkaren inte tyckte att det var något konstigt. Han var mer fascinerad över att alla 4 embryona blev Blastos, men att de inte var i sådan toppkvallitet att embryologen ville frysa dem. Om det itne tar sig den här gången kommer vi nog att satsa på att sätta in 2 st 3-dagars istället. Jag blev lite stressad av att så många embryos "försvann"... Vill kunna känna att vi har använt så många som möjligt!
  • Kcb
    Amberiah skrev 2015-08-25 09:56:34 följande:
    Ha ha. Säger du det? Såg du någon liten Elton i väntrummet eller ute på innergården kanske? Han var med min exmake.

Har du Veronika också?
    Jag tänkte tyvärr inte på det.. Men det hade ju varit skoj om jag hade sett dem!

Jag har också Veronika! Hon jobbar jämt, men hon blir ibland lite less på alla mina frågor! Jag är så van från IVF-kliniken här att ha en väldigt öppen och ärlig diskussion med läkarna och jag får fråga vad jag vill (Eftersom jag är molekylärbiolog så vet de att jag förstår och tar reda på om de inte säger något..). Men Veronika känner jag att hon ibland med "vilje" missförstår mina frågor, eller inte svara på dem... Försöker ta det lugnt och inse att jag inte kommer att få lika många svar därifrån.

Hur uppfattar du henne?
Svar på tråden AVA klinik i Riga