AVA klinik i Riga
Kcb, hon tar aldrig semester o kan ställa upp på konstiga tider
Jag tackar Vovvarna så mycket!
Kcb, hon tar aldrig semester o kan ställa upp på konstiga tider
Jag har en fråga till för er som har gjort FET i naturlig cykel: vilken dag efter ägglossning (eller ägglossningsspruta gjorde ni FET? När jag har gjort på blasto här i sverige har jag satt tillbaka 5 dagar efter ägglossning. Riga vill att jag ska göra det 26 timmar efter ägglossningsspruta... Tycker det känns konstigt!
Instämmer, kolla TSH! Fick bra missfall tills jag fick levaxin. Ok värden enligt VC men inte enligt missfallsutredningen tack och lov eftersom de verkade haft rätt!!
Jag blir så frustrerad... Hur kan det komma sig att de enda 4 dagar som jag har planerade på hela semester (ska på resa med min mamma som är överlycklig över att få med någon på resa...) så verkar det vara precis då som FET skulle ske...
Men jag tycker att ava clinic har ett konstigt shema för FET, att de sätter tillbaka direkt efter Äl... Men de påstår att så ska det vara... Så gjorde man inte här i sverige. Har så svårt att få en vettig förklaring av dem också varför de inte tajmar in det som man gör här... Känns sådär faktiskt.
Någon som blivit gravid vid FET i Riga? När sattes emryot tillbaka och var det 3 eller 5-dagars? Här hemma har vi satt tillbaka 5-dagars 7 dagar efter äl-spruta...
Generellt sett tycker jag att man får bra och snabba svar från ava clinic, men så fort man ifrågasätter något medicinskt och vill ha en förklaring så får man bara ett goddag yxskaftssvar... Gaahhh..
Någon annan som har ET/FET i Riga i morgon?
Vi har valt att odla vidare till blasto, så jag är lite nervös att åka i onödan (att inget av de 4 som de odlar vidare klara sig...)... Men Veronica har inte meddelat att något ska se dåligt ut än så länge, och hon brukar ju alltid vara snabb och effektiv! Vi valde att satsa på blastos, eftersom jag har blivit gravid på de 2 IVF FET vi har gjort (tyvärr missfall på båda), men "bara haft 1 kemisk grav på de 4 färska IVF ET vi har gjort... Vill inte ändra ett "vinnande koncept"...
Hur har ni andra resonerat med 3- vs. 5-dagars?
Livia80 - ha ha. Har skickat meddelande till dig.
Frazze - testdag på fredag, dvs 28e. Med sonen visade gravtest positivt exakt en vecka efter insättning. Så kommer tjuvtesta imorgon, då har det gått en vecka.
Ny insättning kommer jag annars göra så fort jag kan. Tippar väl på oktober-november isf.
Men du, var du på Ava eller Ivf Riga? (Vågat tjuvtesta?)
När börjar man att ta lutinus sen? Är det när man kommer till Riga? Åh jag vill vara där NU!
Lycka till Kcb! Hoppas du plussar du med!
Alltså Ava och Ivf Riga är två olika ställen? Jag är nog på Ivf Riga kliniken. Vem har erfarenhet därifrån då? Inte så konstigt stt jag inte kände till namnet Veronica då.
Kcb och Amberiah, valde ni embryoscope?