• Missne

AVA klinik i Riga

Kcb: Håller tummarna för dig idag. Rapportera gärna.

Jag har nu meddelat Riga resultatet av HCg-blodprovet, (hade 220 dagen före testdag, dag 13 efter äggplock). Fick besked om att jag ska boka in UL 28 el 29 maj. Känns overkligt!

• Missne
    Kcb skrev 2015-05-08 15:53:19 följande:

Tack för tumhållningarna! Det känns bra från medsystrar som förstår vad man går igenom!

Och grattis Missne till ett fint hcg!

ET gick jättebra och vi fick TIO embryos till frysen... Kan inte riktigt fatta det än! Alla såg tydligen jättebra ut! Såå skönt att ha backup om det här inte lyckas eller om vi vill ha syskon...

Wow, 10 st är ju hur bra som helst. Jag som tyckte det var mycket med 6 till frysen som vi fick. Satte du in 2?
  • Missne
    callimero skrev 2015-05-11 10:25:22 följande:
    Åh stort grattis Missne - är så glad för er skull! Äntligen! SoligBabyPlusGravidSkrattande
    Tack Ja, det känns som en stor lättnad, fast jag vågar fortfarande inte tro på det... Tycker inte att man känner så mycket vilket gör att man tvivlar om det har släppt? Har tagit nya blodprover idag på bl a HCG. Så i eftermiddag lär jag veta om det fortfarande ser bra ut.
  • Missne
    Kcb skrev 2015-05-09 18:06:43 följande:

Är det någon som har fått någon förklaring till den 10-gradiga poängsättningen som man använder i Riga (i alla fall på AVA clinic)? Jag försökte söka i tråden men hittade inget. Den gradering jag hittade på nätet var 5-skalig... Biologen i mig kom fram och blev nyfiken!

Ja är också nyfiken
  • Missne

Idag hade jag hcg på 1290 (dag 17 efter ÄP) så det hade ökat rejält. För fyra dagar sedan (dag 13) var det på 220, så det känns skönt när man inte känner så jättemycket. Lite illamående har jag dock kännt ända sedan ca dag 9, men det är inte så mycket så man tror ibland att man inbillar sig.

• Missne
    Redan47 skrev 2015-05-13 22:35:15 följande:

Grattis missne! Välkommen till grav tråden!

Tack . Vilken grav-tråd?
  • Missne
    Betula74 skrev 2015-05-15 22:53:29 följande:

Mätte slemhinnan i måndags den var 7mm , jättebra tyckte Riga sådär tyckte min svenska gynekolog. Mätte om idag 7mm , för tunn tyckte min svenska gynekolog som vill att jag ökar progynon med 1 tabl till på kvällen och så tycker hon att jag ska ställa in resan nästa vecka. Fortsätt som tidigare säger Riga , inga förändringar i vare sig plan eller behandling , vi ses på onsdag. Usch vad osäker jag blir. Vad är erfarenhet och hur skulle ni gjort?

Jag hade också 7 mm och treskiktad på kollen innan jag skulle till Riga. Även till mig sa de att jag skulle fortsätta med samma dos som innan, vilket jag gjorde. Vid ET var den 7,5 mm och treskiktad. Jag frågade igen om det inte var för tunt och om jag  skulle öka men de tyckte det var helt ok tjocklek och sa även att det viktigaste var att strukturen var bra (treskiktad). Och för mig så gick det ju bra (åtminstone än så länge - peppar, peppar). Så jag tycker inte att du behöver ställa in.
  • Missne
    Frk Röd skrev 2015-05-17 10:22:24 följande:

Efter 4,5 års kämpande med massor av misslyckanden och minus på graviditetstest så har nu det hänt som jag nästan börjat tvivla på kunde hända. I morse fick jag ett STARKT PLUS på graviditetstestet. Jag är sååå tacksam för att jag äntligen får uppleva detta.

Stort grattis!!! Vet precis känslan

• Missne
    Kcb skrev 2015-05-18 10:22:52 följande:

Oh, vad roligt med massa plus i tråden! Grattis alla!

Själv har jag testdag i morgon och börjar bli ordentligt nervös nu... Känner ingenting någonstans (förutom nervositeten i magen..). Inte ens så sjukt ont i tuttarna av progesteronet som jag har haft vid de IVF-er jag har gjort (både minus och plus som sedan blev MA). På grund av detta har jag fått för mig att det nog inte funkat... Hatar när jag blir så pessemistisk!

Ni som har testat genom Werlabs i Stockholm, hur snabbt har ni fått svar på HCG?

Håller tummarna för plus även för dig imorgon. Det är många som inte känner så mycket så här tidigt.
    Jag har alltid fått svar samma dag när jag tagit prov på Werlabs på morgonen. Jag mailade dem och frågade en gång när det var extra viktigt att få snabbt svar och då sa de att om jag var där och tog provet före 8.30 så skulle jag få svaret samma dag. Om värdena är inom referensvärdena så kommer de ibland inom en eller ett par timmar. Är värdena utanför referensintervallen måste en av deras läkare granska resultaten och då kan det ta några fler timmar. De sade då när jag hade bråttom att om jag inte fått svaren i slutet på dagen kunde jag maila dem så kunde de maila mig svaren även om inte en läkare hunnit granska resultatet.
  • Missne
    Kcb skrev 2015-05-19 18:59:17 följande:

Fick just hcg-resultaten... <2, så det blev inget den här gången....

Tog tsh, t3 och t4 bara för skojs skull, och mitt tsh har ökat till 3.5 på tre veckor.. Inte undra på att det inte går... Skulle behöva öka levaxindosen, men vet inte hur mycket jag vågar öka den till... (T3= 4.4 och t4=12)... Äter ju bara 25 mg levaxin per dag idag... Det känns som ingen läkare tar en på allvar när man ligger under 4...

Åh nej vad tråkigt. Lider med dig. Ja det där med TSH är viktigt. Mitt TSH ökade från 0,99 till 2,2 på  8 dagar när jag började med östrogen.Ökade då direkt till 75 mg levaxin (från 50 innan) och på 5 dagar hade TSH gått ner till 1,5 och sen till 0,75 på ytterligare 9 dagar (3 dagar efter ET).
Svar på tråden AVA klinik i Riga