Inlägg från: Vårt väntrum |Visa alla inlägg
  • Vårt väntrum

AVA klinik i Riga

maijo skrev 2017-06-12 21:56:41 följande:

Hej! Undrar om jag får hoppa in med en fråga här i tråden? Är det någon av er som har erfarenhet av evg i Riga? Eller känner till någon som varit där? Intresserad av att höra både positivt och negativt. Tack på förhand!

Hej!
    Deras svenska koordinator kontaktade oss via vår klinik i Sverige. Efter lite sökningar och även här valde vi bort dem. Hittade inget bra om den och en tjej här inne mailade till å med mig å sa typ "ta en annan klinik". Dom var inte nöjda. Mer än så kan jag tyvärr inte hjälpa med
  • Vårt väntrum

Ojoj tjejer. Funderingar.
    Sover så otroligt dåligt. Känner mig lite varm å myrkrypningar. Kan inte ligga stilla. Somnade nog 12 inatt å vaknar 5...?? Upp på jobbet nu.

Td är egentligen på fredag men till dilemmat:
    Werlabs här tar inte prover på fredagar. Torsdag känns för tidigt + jag jobbar så kan inte komma ifrån då.
    I helgen har jag kurs mellan 9-12 lördag + söndag. Direkt efter på lördag så ska vi på bjudning. Känns inte som db hit att testa då.
    Frågan är om man ska testa efter kursen på söndag m urin å om det är + göra via werlabs på måndag isf....

Råd?

Övrigt: fick lätt mensvärk (molvärk) fredagkväll. Suttit i sen dess. Sendrag å ömmar i vänster sida. Vet att embryona sattes vid vänster då livmodern lutade lite så.
    Brösten ömmade redan innan transfer. Litinus gör en verkligen preggo oavsett vad.

Kram på er

• Vårt väntrum

Tycker man får så himla tidiga td på ava?
    OM jag ska ta blodprov måste det ske imorgon men känns för tidigt. Testar m sticka i helgen ist å om jag vill med blodprov på måndag...

• Vårt väntrum

Hörrni. När ni "ruvar"
    Är ni jättecoola och glider runt med en skön vilopuls då och inte lyfter mer än mjölkpaketet?
    Man får ju ganska rediga förhållingsregler av kliniken. Medan klinikerna i Sverige säger "lev som vanligt"
    Jag är så ledsen och arg. Min å mannens familj vet allt. Men likt förbannat har dom tjatat en vecka på mig om skolavslutningar, min födelsedag å massa annan skit!! Idag har jag varit så jäkla uppjagad å stressad.
    Blir ledsen å orolig. Ska jag/familjen göra så äggen inte vill fästa? :(

• Vårt väntrum

Svarar såhär istället för att citera specifika inlägg:

Jag är ingen cool person i övrigt. Blir rastlös av att inte ha nått att dona med. Nu har mitt projekt varit att måla utemöbler. Vilket jag anser gör mig lugn så det donade jag med rd 2-4. Var även ledig då. Jag var alltså ledig hela förra veckan. Et skedde på onsdagen. Måndag bör eventuell implantation vara över så då började jag jobba igen.

Jag har sååå svårt för å chilla. Det är verkligen inte jag ;)

Blir ofta lite down innan td. Så van med minus antar jag.

Jag har varit både ledig å sjukskriven under ruvning förr. Inget annat utfall då.
    Möjlighet att resa bort är väl från gång gill gång isf men har inget extra crib att hänga i eller stuga.. eller innestående resa :)

Blir så less å förbannad bara då varken maken eller föräldrar FATTAR dedär med stresseliminering!!
    Eller jo. Några dagar. Sen är det puts väck
    :(

• Vårt väntrum

Usch vilken ångest över td jag har :(

• Vårt väntrum
    La Conejita skrev 2017-06-16 14:31:17 följande:

Vårtväntrum: Förstår din ångest. Hade definitivt testat med graviditetstest senast 14 dagar efter äggplock. Vill inte dra ut på väntan mer.

Bryoniaa: Min donator är 27 år.

Mm men jag vill verkligen inte testa 06 på morgonen å sen gå på jobbet. För jag vet hur jag mår vid minus.
  • Vårt väntrum
    UndrandeSökare skrev 2017-06-19 09:37:32 följande:

Vårt väntrum - Har du varit till Werlabs idag och tagit blodhcg? Eller tog du urinsticka förra helgen?

Vad blev det för resultat? Hoppas det funkade bättre nu när du fick intralipiddropp denna gång.

Hej!
    Ja werlabs idag, svar imorgon! :)
  • Vårt väntrum

Okej jag kan nog inte hålla mig.
    Testade med urin igår. Tre test.

GRAVID 2-3

Behöver jag säga att vi är i chock?!

7 år och 9 månader har vi kämpat!
    Aldrig ett plus i sikte. Fören igår!

• Vårt väntrum
    UndrandeSökare skrev 2017-06-19 11:33:31 följande:

Vårt väntrum- Där ser du att immunmedicinering funkar !

Jag vet inte om det är den eller allt annat. Med tanke på att jag fått det minst fem gr innan. Tror mycket på slemhinnan denna gång och den höga dos progynon från start.

Skitsamma vad som gjorde det.
    Vi är gravida för första gången!!!
  • Vårt väntrum
    Frazze skrev 2017-06-19 12:40:53 följande:
    Åh Grattis till ett plus! Visst är det den bästa känslan? Nu börjar de mest skräckfyllda underbara lyckliga 40 veckorna av ditt liv. Önskar dig en underbar graviditet!
    Tack snälla du!!!!
    Huua ja. Jag kan tänka mig det.... verkligen ett nytt kapitel! <3
  • Vårt väntrum

Stort tack för alla grattis!!
    Vi är så glada!!

Men nu måste jag fråga, ang progynon. Hur länge fortsatte ni med samma dos efter +?

• Vårt väntrum
    Maran73 skrev 2017-06-20 17:43:24 följande:
    Ett bra tag, ökade även på m en tablett pga blödning. Tog sista tabletten (efter nedtrappningsperiod) i början av v 12 (11+0). Progesteron tar jag fortfarande, i drygt 2 veckor till, fram till v 16.
    Tack!!

Aaha jag ska äta progynon så länge också alltså....
    Å lutinus ännu längre?

Öjj vad många förpackningar jag läre hämta :p
  • Vårt väntrum
    Maran73 skrev 2017-06-21 07:42:43 följande:
    Ja bläää vad mkt o länge man tar dem... Jaja, med tanke på vad man får för det är det ju en bagatell!

Du, tråden "vi som är gravida efter ÄD 2017" kan behöva lite tillskott, inte mkt action f närvarande. Samma t KajsaK m.fl.!
    Tack!!!

Hoppar in i den!!!
  • Vårt väntrum
    Mamma DA skrev 2017-06-22 17:31:41 följande:

Vi är nu på G hem från Ava, mannen har lämnat sitt bidrag, 12ägg plocka de från donatorn, alla var godkända för fertilisering. På söndag talar de om hur många som klarat sig till dag 3, på måndag åker jag tillbaka, på tisdag hoppas jag att de finns flera fina 5 dagars kvar och att jag får återföra 2st

Håll tummar och tår

Härligt!!!! Håller tummarna! Många ägg. Härligt!!! :)
  • Vårt väntrum

Men grattis Missne!!!! Gud så kul!!!! Gör oss sällskap i tråden "gravid efter äd"

Åååh vad kul!!!! Vad glad jag blir för din skull!!!

• Vårt väntrum
    Swoosh skrev 2018-01-29 11:46:57 följande:

Hej!

Hoppar in här... Första ÄD på AVA Riga i Sept 17. Två tredagars som inte fäste. Nytt försök runt den 23/2-18 (två blastocyster). Har gjort första VUL, tagit Procrensprutan och gjort endometrium scratch förra veckan.

Behöver absolut inte vara ditt immunförsvar!

Så låter det ofta då man haft upprepade försök som inte fäst! Klart att det KAN vara det och att äta predenisolon och il dropp gör ingen skada. Inte heller att ta fragmin och eller trombyl. Det kan även vara något i livmodern, eller i äggledarna. Eller en liten fånig infektion ingen sett till. Eller bara otur, sån finns de gott om... det kan vara för tunn slemhinna. Eller att äggen slutade växa.

Finns mycket man kan göra för att undersöka mm mm mm.

I mitt fall blev jag behandlad för immunförsvaret 6 gånger. Mins.... tappat räkningen. Även tre äd utöver dem.

De hade tittat in i min livmoder m kamera. Allt var fint. Spolat äggledarna. Prover prover prover. Inget var fel.

TILLS jag fick ett X. En lång historia kort (du hittar info på min blogg) så har vi förmodligen hittat svaret -= en av mina äggledare var inflammerad och avgav vätska. Det är otroligt ogynsamt för atmosfären i livmodern. Därför vill inget ägg vara där. Därav mitt x. Och misslyckade försök.

Önskar såklart ingen samma olycka. Vill bara påpeka att folk är såååå snabba med att ta upp immunförsvaret. Det kan finnas andra bekymmer.

Vi hade gjort 13 återföringar. Den 12 blev ett x.

Den 13e ett plus vi tyvärr miste. Tror jag inte är en tillfällighet.

Stor lycka till. Maila vid frågor, har lärt mig en del sista åren:)
  • Vårt väntrum
    UndrandeSökare skrev 2018-01-31 08:22:16 följande:

Det kan fortfarande vara immunförsvaret som är problemet, det finns mycket mer problem som kan orsakas av immunförsvaret än de faktorer som du räknade upp.

Det kan vara DQ-alfa match, LAD/LITproblem, KIR-problem, högt TNF-alfa, för vissa behövs IVIG för att det ska fungera, och för andra behövs det LIT-behandlingar, för vissa behövs Neupogen eller Humira etc Immunproblem är ett enormt område. 

För mer info köp och läs boken "Is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer, den förste läkare som började behandla kvinnor med fertilitetsproblem och immunproblem i USA på 1990-talet. Boken finns att köpa på Bokus och Adlibris för ca 200kr.

Herregud det vet jag mycket väl.

Ville bara ge den stackars tjejen lite input att man inte ska snöa in sig på en enda sak. Det finns så ooootaliga faktorer som ska stämma för att det ska lyckad att egentligen är det fantastiskt att det ena gör det.

Kan vara äggen eller simmarna också fast proven ser ?bra? ut.

Swooch, önskar dig stort lycka till! <3

Vad gäller boken har jag läst den ganska många gånger och den ligger så vackert på mitt sängbord
Svar på tråden AVA klinik i Riga