AVA klinik i Riga
Vid första kontakten med AVA Riga berättade Veronika (när jag frågade) att de inte tar några som helst hormonprover på sina donatorer. Jag blev fundersam på det men tänkte att de flesta donatorer är unga och har fått barn och har säkert bra hormonnivåer så det är inget problem MEN det blev verkligen ett problem för att vi råkade välja en donator som inte svarade på deras 'normala' stimuleringsdos dvs de blev färre ägg än förväntat. Efter mina egna ivfer och all info jag läst på nätet så vet jag att kliniker försöker få till iaf 10-12 ägg (men för många ägg inte är heller bra för då är ofta flera omogna). Men att en klinik som AVA Riga inte vill ta ansvar för en stimulering med endast 8 ägg (som jag själv kan få ut som 43 årig!) och dåliga embryon är en skam för dem!
Hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att ett ÄD försök genererar samma resultat som en egen ivf vid 43 års ålder!
Hon sitter vid datorn hela dagarna och svarar så fort någon skickar mail och vet att de är ett bra sätt att få nya patienter för vi uppskattar snabba svar. Plus att familjeliv också är bra PR för dem. 
Poängen är inte att vi tycker vi borde ha fått barngaranti (då skulle vi ha köpt ett sådant paket). Frågan är att när man råkar tillhöra den gruppen vars donator inte 'producerar' lika många ägg som verkar vara det normala hos donatorerna på AVA )dvs dubbelt så många) så tycker man sig kunna förvänta nån sorts kompensation. Det är mycket pengar man lägger ut på ett ÄD försök och särskilt när man inte ens får chansen till ett enda ynka FET.
. Som ni vet har vi inget i frysen efter att det gick som det gick så nu får vi fundera på nästa steg. AVARiga vill vi inte tillbaka till...
Jag är verkligen ledsen, det hela blev bara totalt fel. Tog 26 dagar progynon (innan jag ens började med lutinus) och det började kännas i kroppen och så antalet ägg/embryon...men mest är jag ledsen över AVARigas bemötande. Det ville tydligt bara ha våra pengar.
Känns surt men börjar få tillbaka min kämparanda