• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

Första HCG blodprovet tagit idag och ett positivt gravtest Plusfick jag äntligen se här hemma oxså.

Hoppas det fortsätter så för jag har lyckats få en cysta på sköldkörteln som ska punkteras på fredag efter att mitt andra HCG blodprov tagits.
    Har aldrig varit speciellt sjuk i mitt tidigare liv men lyckades dra på mig en rejäl tandinfektion första veckan i februari som gav mig stora problem i sig blev toxinförgiftad av Dalacin och nu när väl tanden snart läkt ut utlöser nästa attack cysta på sköldkörteln.Min läkare trodde att det berodde på stress och den tidigare infektionen vilket man oxså kan läsa sig till vem upplever inte ruvningstiden som stressande i sig???
    Har roat mig med att läsa av denna  fina tråd- är ännu bara på sidan 188 men härlig tråd att följa alla er andra som kämpar och kämpat.Jag har lärt mig massor och fulllärd lär jag aldrig bli men mer förstående och erfarnare.Jag är ju bara på mitt första försök...

• TyckOmMig

Tack alla för era gratulationer-strul har det ju verkligen varit på vägen mot detta plus än är resan inte riktigt i hamn än då mitt andra hcg prov inte var riktigt klart idag då det varit fryst över helgen då det togs en fredag inte att rekommendera då jag givetvis vill veta NU har fått vänta på alla jäkla provtagningar nu känns det som sköldkörteln var blodfylld men ej farlig då jag gjorde finnålsbiopsin i fredags och fick provsvaret där idag inte skönt men fick gå ska göras ett UL på den snart annars ok med ämnesomsättningsproverna där -hcg provet som togs i onsdags på ruvardag 11 eller 12 vet inte exakt hur Riga tänkte där tyckte att de ville ha hcg svar tidigt låg redan på 245 då men vet då inte än vad det andra ligger på min privata läkare kämpade över att få kunna se svaret redan idag men det var inte klart  då än och imorgon är de på kurs finns inte tillgängliga typiskt så jag får allt tåla mig tills onsdag på definitivt svar.Suck jag som trodde det skulle vara över nu med oron väntan.
    Det är säkert individueltt hur man ligger på hcg-nivån men vad har ni andra legat på då det lyckats?

• TyckOmMig

Är det i v7 man gör sitt VUL/UL efter bra hcg ökningar?
    Eller vad baserar man detta på?Antal dagar efter ET?Frågade Riga idag men fick inget direkt svar mer än att jag kunde boka den 1/5...vilket är en helgdag lite klurigt ibland då man frågar dom vill ha fakta ibland tycker jag att de svarar lite lustigt.
    Jag går in i v7 den 1/5 och det är en helgdag så antar att jag får vänta med en senare tid men måste boka i god tid hos min privata läkare då de har ont om tider.Vad jag fått lära mig från tidigare VUL/UL är det väl bättre ju längre gången man är i den veckan inte ens säkert att man ser så bra då fick vänta tills v 9+3 med mina tvillingar fast då var det ju inte ÄD men 2 missfall graviditeterna innan.

• TyckOmMig

Äntligen efter mkt strul fick jag reda på mitt andra hcg prov för en stund sen och det hade fördubblats så allt ser bra ut pust har gått som på nålar hela dagen så nu är VUL/UL inbokat till den 6/5 då det kändes som en bra tid gillar måndagar vilket det är minst trafik och tidig morgontid slippa att oroa sig mer än nödvändigt.

• TyckOmMig

TOF-jag har några barn sen tidigare och bla  tvillingpojkar på 4 år och en flicka på drygt 3 år och är nu tvillinggravid med ÄD men jag tycker ingen kan bedömma råda i din fråga inte ens jag utan det kan ju bara du själv göra -gå på din magkänsla det är du som ska orka och kommer att dra det tyngsta lasset.Hoppas inte det låter nedvärderat utan jag önskar dig all lycka till på onsdag.

• TyckOmMig

Önskebarn-lycka till med ruvandet.

MrsCecilia-närmar sig ju snart torsdag-börjar alltid morgonen med att läsa dina givande blogginlägg glad att du finns och skriver den!Ska hålla tummarna hårt för dig på torsdag.

Har själv varit iväg på mitt andra VUL idag och idag var det full hjärtaktivitetHjärtaHjärta på bägge de små guldklimparna!
    Mår verkligen illa hela tiden är så trött och har konstant yrsel men man ska inte gnälla men svårt då jag aldrig mått så här i mina vanliga graviditeter måtte det bero på medicinerna och jag längtar redan till nedtrappningen!!!

• TyckOmMig

Cherub-stort grattis till graviditeten och kul att någon mer "syster" lyckats och i april.Vi var oxså nere i början på april för ET av två och jag ska på VUL imorgon för att se att mina små guldklimpar växer som de ska.Har redan gjort två VUL med en veckas mellanrum.

En fråga till er alla som blivit gravida med en eller två embryon hur mkt progynon respektive progesteron äter ni och hur långt fram innan nedtrappningen?Fler som fått ordinerat extra C-vitamin och Magnesium från Riga?

MrsCecilia-hur går det för dig -hoppas det funkar denna gång- tänker på dig!

• TyckOmMig

Cherub-jag har haft två mindre blödningar sist var för  två veckor sedan den första blödningen var nog bara när de fäste men blev livrädd redan då...därför har jag fått göra två VUL redan.
    Jag är i v 8 (7+5) och tar samma dos som du av progynon och progesteron tog fragmin tills för två veckor sedan blev avrådd att sluta direkt iom blödningen.Blev rådd att ta C-vitamin och magnesium 3 gånger per dag sen blödningen har lite bruna flytningar men obetydliga och på VUL förra måndagen såg allt bra ut och lite blödningar ska inte innebära någon fara men det har jag väldigt svårt för-blir så orolig av lite bruna flytningar oxså!!!Tyvärr.
    Sen vad det gäller folsyra omega 3 zink och e-vitamin så ingår de sen lång tid tillbaka i mitt eget apotek här hemma!!!

• TyckOmMig

Cherub-får maila Riga imorgon efter VUL/UL resultaten på mina guldklimpar och be om exakt nedtrappningsschema av dom så man slipper hämta ut mer progesteron än nödvändigt-är så less på medicinerna jag med efter dessa bebisförsök de senaste 2½ åren!Men låter lite i tidgaste laget att börja nedtrappningen nu?Vet att andra som trappat ner ska ta 1mg progynon de där små blå måste vara svårdelade-måste man ha nytt recept på dessa i styrkan 1mg eller går de att dela ens de på 2mg???

Svar på tråden AVA klinik i Riga