• Redan47

AVA klinik i Riga

chikita124 skrev 2014-06-08 21:14:41 följande:

villsågärna är inte Trombyl de samma som hjertemagnyl??? verkar innehålla de samma
    de har jag nämligen här hemma sen förra rundan..

Samma!
  • Redan47
    Trissan_76 skrev 2014-06-08 21:08:26 följande:

Hej Tjejer.
    Har en nyfiken fråga: Ni som betalar för ÄD själva, när ni liksom har fått den första insättningen, och det inte blir ett plus hur mycket får ni då betala för en ny insättning och med allt vad det innebär när det gäller hormoner och allt.. Vi är nämligen inne på att göra en ÄD om ett tag.. Tacksam för svar..

Den stora kostnaden står på klinikernas hemsida. Båda Riga klinikernas. Sedan finns ytterligare tjänster tex dna fragmentering, pisci, mm mm. Resor ich hotell nästa större kostnad: googla på flygbolagen mfl , om du kan boka några veckor innan eller dagen före. Frysförsök fet, jag gjort kan jag planera resan 14dgr före.

Mediciner och provtagning är den mindre kostnaden. Ultraljud här i Sverige, kostnad kommer bero på vad du har för kontakter och förutsättningar här. I Sthlm finns bra möjligheter till VUL ich remisser och mediciner- allt i ett priser typ.

Jag köper all medicin via klinikerna - ich det är för mig Samma eller billigare. Jag har ej högkostnadsskyddet . Har ingen aning om hur mkt jag köpt medicin för.... Men det är den absolut lilla kostnaden. Du kan ju kolla på Apotekets prislista vad progynon 6mg/dag i 8 veckor kostar. Utrogest 5kr/st 6-8st/dag 10veckor. Omega 3. Folsyra. Vitaminer.

Och hela allting är en liten investering i förhållande till vad barn kostar under 18år.

Lycka till!
  • Redan47
    azurea skrev 2014-06-08 20:42:55 följande:

Testade mig utan större förhoppningar att det skulle ge utslag idag på dag 9. Men om jag tolkat testet korrekt så var det ett plus om än ett svaaagt litet ett. Har inte testdag förrän på tisdag men det verkar ju positivt i alla fall!

Ett plus är ett plus ! Du är fortfarande gravid! Jätte kram och grattis!
  • Redan47
    azurea skrev 2014-06-09 08:07:24 följande:

En annan fråga, är det några restriktioner på mat eller dryck eller tid på dygnet för blodprovet? Kan inte hitta någon info om det någonstans.

Nej, inget sånt. Gör när det passar :))

Och varannan dag, så du får resultat på ökningen. Kram så roligt!!!
  • Redan47

Nej du behöver inte vänta en mens extra.

Om du är tydlig med Riga att det är så du vill ha det, att starta direkt efter ,en ev. Minus, blödningen. 17mm... Ja, då behöver du nog göra transfer tidigare och äta mindre östrogen. Skönt att veta att du har en slemhinna som svarar på behandlingen! Enligt de artiklar jag tagit del av är spannet 8-12mm den bästa slemhinne tjocklek. Som man säger har signifikans. Sedan finns det naturligtvis de fall utanför som ocå lyckas.

Kram håller tummarna!

• Redan47

ÄD ich försäkringskassa- bästa källan är att ringa dem. Jag tror ej anonym donation ersätts.... Vilket utesluter de flesta EU kliniker. Men Finland och dk har jag för mig.

Finansiering- fråga din bank. Har du hus att belåna ...? Vi har sparkapital, svar på din fråga.

Har du ok ägg, kolla ivf i Aten , life clinic, är spec inom omr. Kolla Aten tråden.

• Redan47
    Rosen 76 skrev 2014-06-09 13:42:06 följande:

Har ni gjort 2 UL hemma innan transfer?
    Jag har bara gjort ett och Riga säger nu att det räcker att vi gör det på kliniken transferdag men vad tycker ni? Ska jag fixa ett UL till innan jag åker?
    Hade 4 mm första UL och har höjt Progynon från 6 till 8 mg sedan fredags!

Åk du. Jag har gjort olika. VUL dag 10-12. Därefter på klinik. Om du känner stt du vill veta, gör ett då ändå.

PS . Gör som jag ta östrogen 2-4mg vaginalt, det påverkade bättre än bara oralt. Då är det lokalt och inte i blodbanan.
  • Redan47
    chikita124 skrev 2014-06-09 20:38:38 följande:

Nu är jag igång planen ser ut så här...
    start idag , ultraljud 18 juni, Fet 27 juni...

Dr. Fordina vill inte jag skall ta något extra innan transfer vill medicinera efter i stället.
    bara hormoner och folsyra..

vet inte om jag skall våga ta hjertmagnyl ändå...

Ta absolut sk trombyl innan! Det är propprisken med de höga doser östrogen vi äter! Det gör oxå att cirkulationen blir bättre i hela kroppen spec viktigt för slemhinnan!
  • Redan47
    Rosen 76 skrev 2014-06-09 22:02:54 följande:

Resan bokad!! (DYRA flygbiljetter, hua mig..)
    Åker på fredag då sambon lämnar prov, och sedan återföring på måndag eftermiddag!
    Fortsätter med Progynon och börjar med Lutinus 2st. 3 ggr om dagen from fredag!!

Skönt! Ja tyvärr hinner biljetter rusa iväg i pris ju närmare avresa det är. Och nu börjar högsäsong turismen oxå...
  • Redan47
    Frk Röd skrev 2014-06-09 20:51:49 följande:

Har varit på nedregleringskontroll idag och den visade att jag är startklar :) Väntar nu på besked från min klinik att jag kan börja med hormonerna. Har nytt ultraljud inbokat den 19/6 så det vore ju bra om jag kom igång med Progynon så snart dom möjligt.

Ja men börja lite smått då... Med 2mg... Är donator klar?
Svar på tråden AVA klinik i Riga