• Redan47

AVA klinik i Riga

Micro skrev 2014-06-26 16:49:04 följande:

Hur fungerar det med betalningen till nya Ava Riga, någon som vet? Sambon ska dit prel 9 juli och det talades om betalning 2 v före men har inte hört ngt?

Det går att betala där med kort. Jag anser att de är ansvariga att skicka faktura i den tid som den ska betala. Vi fick den sent, så de fick betalning så snart banken gjort utlands betalning. Så jag betalar inget förrän den kommer... Och det har ju funkat hittills. Du kommer inte bli portad!
  • Redan47
    Fru84 skrev 2014-06-26 18:53:03 följande:

Förresten. Skriver ni/ säger detta till till dom där och då på plats? Eller innan i god tid?

Jag tog det med Jelena efter transfer, hade med mig de "felaktiga" och bad dem rätta till den. Och hon är medveten om att det ska stå IVF, men påminn och håll koll på det. 
  • Redan47
    azurea skrev 2014-06-26 18:36:36 följande:

Min läkare var gullig nog att ringa och lämna resultaten på mobilsvaret som redan kommit. TSH=1,5. Jätteskönt! Fast jag hade lite lågt blodvärde tyckte jag nog, trots att jag äter ganska mycket järntillskott, 118. Ska maila och fråga honom om det. Sockervärdet helt normalt. Men det föll en sten när TSH låg så pass lågt.
    Vad skönt! För ditt värde var ju förhöjt tidigare vill jag minnas du skrev. 
    Ang järn, så påverkar intaget av östrogen ditt järn. Men du kan påverka ditt järn med extra mycket gröna grönsaker och paprika som har mkt C, att toppa ditt vitamintillskott med, runt 20mg dagsintag järn behövs vid graviditet . Brist på järn kan också komma sig av brist på B-6, B12, C-vitamin, folsyra, Zink. 
    Tycker du om jordgubbar, så passa på och mumsa dem nu! Vilken härlig läkare som ville ge dig proverna! Snart dags för VUL, nu är det nära, Vad spännade!!! Hur mår du just nu?

Här har du ett annat samband: 

"Koppar och östrogen:
    Hos kvinnor förbinds koppar med hormonet östrogen. När kopparhalten ökar finns det en stor risk för höga östrogenhalter, vilket i sin tur kan leda till candida (svamp), akne, vätskeansamling, hudförändringar, depression, kraftig menstruationsblödningar, förlängning av menstruationsblödning, virusinfektioner, PMS och månatliga känslomässiga förändringar.

Koppar och Järn:
    Låga järnvärden är sällan ett problem relaterat till ett för litet, eller för högt, intag av järn utan ofta relaterat till kopparvärdet i kroppen. Viktigt att veta är att järn är nödvändigt för omsättningen av aminosyror."

• Redan47
    chikita124 skrev 2014-06-27 09:20:07 följande:
    Oj vilken fråga äter femasekvens så jag tänker aldrig på de kartan är på 28 så jag vet faktiskt inte de tyvärr...kanske 21-23 dagar om jag gissar:)

Har just avnjutit god hotell frukost o ett citrusenergi bad:)

Tråkigt att de alltid är dåligt väder när jag är här. ..men nu blir de shopping till de är dags..

Känner mig lugn i kroppen till skillnad på förra gången då kroppen stressade o pumpa som tusan..kanske kroppen lär sig hantera alla hormoner på ett bättre sätt...
    Ha en fortsatt mysig dag- ja, ditt mood för dagen är en viktig insats! Härligt! Kram
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-06-27 10:43:28 följande:

Har ringt runt hela skåne..inget napp ännu..har nu fått vara med om det flera av er beskrivit hur vissa blir väldigt korta i tonen när man beskriver vad man vill ha hjälp med..
    Har även skickat ett mail till Köpenhamn som jag fick tips om här.

Stressa inte upp dig för mkt... Det är inte hela världen , ditt problem är väl inte att slemhinnan inte tar sig? Så gör din behandling, åk på semester ich sedan gör du ditt fet i Riga. Så här kan det va.
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-06-27 17:24:56 följande:

Grattis chikita. Vad för kul tabletter fick du denna gång?

Tack wonders, kollade upp dom, tyvärr sem hela juli.

Min gyn oxå sem stängt...så det är bara gilla läget. Sverige stängt i juli- industrisem, Aten i aug. Det går ändå, FET blir det vilket som...och min slemhinna kan inte vara sämre, med hänsyn till att jag medicinerar den mer. Så tänker jag. Vi får se om jag tar en 6h bilresa TOR t sthlm om Eva har öppet och tar emot.
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-06-27 19:55:28 följande:

Redan, jag ska till Eva nu den 2 juli, hon sa sist till mig att hon är hemma jämt o kan ställa upp, hon har resefobi.

Då kanske jag ska ta mig i kragen och ringa henne. Hepp, en resa till huvudstaden ...
  • Redan47
    Amberiah skrev 2014-06-28 00:56:00 följande:

Hej!

I maj kom vår fina Elton till världen. ?? Men det kommer inte att bli fler barn för oss. Vi funderar nu på vad som ska göras med våra befruktade embryon. Vi har 11 embryon i frysen som är att mkt bra kvalité. Vi funderar på att låta dem gå till embryoadoption. Är det någon som vet om man får någon ersättning för detta? Eller hur funkar det?

Vad har ni andra gjort med era "överblivna" embryon?

Altruism
  • Redan47

Frk. röd- ta dem vaginalt, hela 800mg, sprid ut dosen på 3-4/dygn. Så är ordineras jag fr serum. Jag känner inte typ knappt något av biverkningar den ruvningen. Tog oralt 200mg, typ im jag inte är hemma ich inte känner det lämpligt att pilla upp i vaginan. Mina värden var alldeles utmärkta enligt serum de två prover som togs på progestoron.

Jag upplever mig bli trött av östrogenet. Likadant nu - riktigt trött. Orkar inte hela dagar... Energi tar slut.

Svar på tråden AVA klinik i Riga