• Redan47

AVA klinik i Riga

villsågärna38 skrev 2014-08-27 17:44:00 följande:

Stort lycka till och jättelyckokramar till dig!! Nu måste det vara din tur! Kram

Ja så känns det, nu ska det väl ändå gå!!!! Kram på dig !
  • Redan47

Tack lilla frugan!

Ahavamaria!!!! Vilken lycka!!!! Grattis , spännande nervigt väntan på svaren! Kram kram

• Redan47
    chikita124 skrev 2014-08-27 19:32:42 följande:

Redan lycka till nu..har ni kvar i frysen? Måste fråga vad arbetar du med?

Tänkte eftersom du behöver lång ledigt. .

Det är dyrare att åka fram och tillbaka till Aten för behandlingar och transfer än att stanna 10dgr. Då blir det sem.
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-08-27 19:46:58 följande:

Jag frågade Riga idag när jag ska göra nästa försök, de sa i oktober..känns så länge dit...känner hur tiden bara rinner iväg..tänker ofta i vilken vecka jag skulle ha varit om det lyckats....man blir rätt så nedstämd av det...så jag försöker se det positivt att man kan nyttja september på ett annat sätt...men jag känner också att man inte har så många försök kvar och vi har inte råd att starta om från början..Riga har inte sagt ngt om hysto eller annat jag ska göra utan meddela nästa mens bara....

Kan jag innerligt förstå. Är hcg nere helt? Varflr inte ett försök i september???
  • Redan47

Zaq : det finns inga undersökningar som visar att det är någon nackdel eller sliter på kroppen att starta en hormonbehandling direkt, däremot är det många som blir gravida direkt efter mf, vilket tycks bero på att slemhinnan retats. Det är av den anledningen som en del kliniker oxå retar slemhinnan innan transfer. Det var min poäng när jag undrade, du har ju dessutom inte hållt på så länge, eller...? Jag tycker, OBS för mig, att det Sliter på psyket med minus, och ruvande och VUL och ovisshet mm mm, men det förändras inte med en månads paus, det är för mig att skjuta det framför mig. Jag tycker jag har lätt att lägga det bakom mig, för att försöka igen. Jag har varit tydlig med mina önskemål till Riga och även Aten. Inga problem. Aten som är mer personligt kommunicerande, än Riga varit, har berättat att de vill ge utrymme för ev behov av Att sörja och vara nere efter bakslag. De vet oxå att det tär i reaktionen mellan partners att den ena käkar hormoner och blir ett troll. Vilket i sig kan vara en anledning att hoppa en månad för att ge näring åt kärleksrelationen. Men sörja mina bakslag hinner jag göra även om jag har mens och sedan under östrogenbehandling oxå. Detta har vi pratat om och det är helt ich hållet jag som bestämmer när jag är redo.

Så som sagt... Inget som talar för att paus ger bättre resultat. Tiden tär på mig. Personligen har jag inte intagit hormoner typ aldrig, så sliten av det är nog tidigt.

Du behöver känna efter vad som är viktigt för dig. Hur dina och din partners behov ser ut? När passar det i tiden i ert liv med transfer och behandlingar ...

Här i tråden kan du få olika perspektiv, men fatta dina beslut efter att du lyssnat inåt på vad DIN kropp behöver och hur din partner upplever. Det är mitt råd, även du ej frågat om det....

Min erfarenhet av dialog m Riga är att de kör mycket standardprocedur och frågar inte hur jag som individ har det eller tar det. Med minus och behandling ich hur kroppen reagerat under månaden. Utifrån det känner jag inte att "rådet" hoppa en månad är personligt för mig, utan en standard hos dem.

Lyssna på dig! Driv det som är bra och viktigt för dig och er. Du är skeppare på din egen skuta. Jätte kram!!!

Hur ser din cykel ut? Har du blödit ut en ordentlig mens efter mf ? När? Antal dagar? Riklig ?

När har du ÄL och mens nästa gång?

Du kan ju ta hcg prov så du vet säkert.

Jag förstår precis hur det känns att göra försök parallellt i tråden och få minus efter minus och tom bebisar hunnit födas ett gäng. Det sätter natuligtvis strålkastare på att mina försök och att ha misslyckats och länge....och om jag är vid mina sinnens fulla bruk som håller på??? Men, för att orka så väljer jag fokusera på den glädje jag känner av alla plus och graviditeter, det ger mig den energi jag behöver, för att lyckas. Liksom då blir ju målet så mycket tydligare och att det går - det är bara en tidsfråga!

• Redan47

Linaq: du kanske ska kolla upp din sk migrän... Trombos/Koaguleringsprover, hormonnivåer? Du kan få huvudvärk av dessa obalanser. Intar du utrogest oralt , ta vaginalt iallfall 400mg, för att minska biverkningarna. Det är inte meningen att du ska ha den huvudvärken. Kroppen säger ifrån om något.

• Redan47

Håller vi tummar för ruvarna!

Visst är det så, en nedbruten kropp kan vara mkt mottaglig. Immunförsvaret inte taggat på embryot då ju.

Ja Linaq konstigt med dina PMS symtom... Hoppas det är hormon obalansen du påverkats av. Kram

Väntar på mitt VUL hos ord gyn... Men åker på söndag till Aten. Prel fet 8-10/9, TD plus 12dgr. Inget är som väntans tider eller hur ni?!!

• Redan47
    Fru84 skrev 2014-08-28 16:40:55 följande:

Men då. Vad tid de tar att få svar från werlabs. Tog i förmiddags. Vill ju ha svar nuuu

Det beror på labbet du lämnat på.... Om de analyserar på plats eller skickar vidare. För mig så går hcg snabbt, och progestoron får jg vänta på . Förra gången efterlyste jag via werlabs kontakt på hemsidan. Skriv ditt personnummer och lab.
  • Redan47

LinaQ, kan rek hormoni.se, där finns mycket kunskap om hormon obalans och lösningar.

För din framtid alltså, för som gravid sedan, utan kem medicin, går det inte att påverka. Jag personligen brukat må bra. Men mot slutet sista veckor, taggig och känslig irritabel.

Eftersom hormonnivåer ökar och förändras sedan oxå, är det värt att hålla koll på trombos symtom. Det är därför några av oss sprutar hela grav.

• Redan47
    Fru84 skrev 2014-08-29 12:44:27 följande:

Jag får inga svar från jävla werlabs. Skit ställe. Men jag slutar med medicinerna nu. Bättre lycka nästa gång :)

Du väljer naturligtvis själv när du avslutar el forts.

Jag har tidigare delat m erfarenhet att kontakta Richard på werlabs via deras hemsida och efterlysa provsvar, du kommer få svar.

Även labbet kan ha sjabblat. Werlabs köper tjänsten.

Din " ge upp attityd" passar dig inte. Ta tag i det du kan påverka!

Det är fortf tidigt att dra slutsatser av kisse test. Även om jag förstår din frustration.
Svar på tråden AVA klinik i Riga