• weeme

AVA klinik i Riga

Frazze, är med er i tanken hela veckan!! Så fantastiskt att det nu blir av. Och dråpligt med engelska förvecklingar, hehe. Min sambo fick sköta sig själv vi hade ju en tvååring med oss...

Nere vid järnvägsstationen finns en stor marknad med allt möjligt om ni gillar att kolla på krafs, vi köpte jordgubbar, blomsterlök och något klädesplagg till vår dotter. I gamla stan finns Svenskporten, känn historiens vingslag.

Hälsa mina små blastisar i frysen och njut av veckan.

• weeme
    Frazze skrev 2015-09-10 22:28:54 följande:
    Det verkar som att de är tokiga i basket här, så vi kan donera de blastisarna som blir över så att de kan avla fram basketspelare kanske?! Tur då att de inte har mina gener för bollsinne föddes jag utan, men mannen spelade ju förr. De borde i alla fall bli långa
    Hehe, sant! Har inte koll på hur många det går åt till ett lag där dock...
  • weeme

Grattis igen Frazze, nu är det fortsatt tumhållning. Jag kan säga att jag inte var på topp på jobbet så länge jag tog utrogesten, som att skåpssupa ungefär (kan jag tänka mig, har inte testat att skåpssupa dock!!). Hemma slocknade jag, dottern fick leka själv. Köra bil var det inte tal om! Men- VÄRT DET!!!!

Grattis Cice, men har inga råd att ge..

• weeme
    Frazze skrev 2015-09-18 23:12:36 följande:

Men helt ärligt! Jag tar utrogesten oralt och första dagen blev jag totalt däckad och klarade inget. Nu känner jag inte ens av när jag tar 3 piller på kvällen. Känner verkligen inget alls. Konstigt då jag läst om andra som blir väck varje gång hela behandlingen igenom. Fel på mig? Jag gillade ju knocken på kvällen.

Måste vara fel på dig Flört tror inte jag kände alla gånger men de allra flesta! Kvällen tog jag precis innan jag la mig, så jag vet ju inte om jag blev knockad alla gånger. Jag tog ju en mer då än du, men två räcker långt för "fyllan".
  • weeme

Jag fick ta varannan dag när jag började blöda, sedan sluta helt efter hur länge det nu var. Fråga dem. Jag hade också bara rosa på pappret först, sedan både mörkt och färskt blod. Det molade som mensvärk, men efter 5 graviditeter innan visste jag att det är svårt (omöjligt) att känna skillnaden på mens/ graviditet. Molade även i ryggen- som vid mens. Jag är ju bevisligen gravid. Håll ut!

• weeme

Grattis Amberiah! Det går på något sätt, men du kanske inte kommer vara piggast i världen de första månaderna, men fylld av bebis/ barnkärlek!!

Frazze, har sagt det innan- jag som använt de testen i alla år har bara varit gravid när det varit som för dig. Så jag hoppas INNERLIGT att det är samma för dig! Så har det varit när jag testat tidigt, sedan har de två strecken kommit när de ska, efter några dagar. Hopp och förtvivlan, det är vår värld, håller tummarna för vansinnig lycka de närmsta dagarna!

• weeme

Jag har också en låda oöppnad, lutinus, om någon vill ha! Upptäckte i helgen i gömmorna...

• weeme

Grattis Frazze! Helt underbart, hoppas nu du får fina blodprovssvar så du kan "slappna av" lite- eller rättare sagt oroa dig i sisådär 25 år till ;)

Måste bara påpeka att de test Frazze tog innan också är pålitliga till över 99% så om man bar vågar tro på det så kan man använda dem... De reagerar på låga doser HCG så man kan testa tidigt, men om graviditeten går som den ska eller inte det ser man så klart inte! Då är det blodprovet som gällerBaby Strecken måste inte vara exakt lika starka för att det ska vara ok, bara de finns där.

"De allra flesta graviditetstest ger svar på om det finns hCG urinen. Våra tester kollar specifikt efter beta-hCG, en variant som bara utsöndras vid befruktning, för att undvika falska positiva svar. Hormonet kan synas i urinen tio till tolv dagar efter befruktning. För att få svar tidigare går det göra blodprov på sjukhuset, som kan ge svar redan sex dagar efter befruktning." Från testlagrets sida.

Svar på tråden AVA klinik i Riga