• PetraK

Bebis som spänner hela kroppen ofta

"Skönt" att läsa att det är fler barn som verkar göra som min dotter. Här började det kring 6 månaders ålder och hon är 11 månader nu. Hon pressar/trycker spänner sig när hon sitter fastspänd i bilstolen. Det var där det började. Det går inte att avleda henne så hon slutar helt, bara några korta stunder. Hon stånkar och böjer sig bakåt, så hon blir svettig och ibland trött och somnar. Hon är inte gnällig eller ledsen när hon gör det, och man kan få henne att le ibland mitt i alltihopa. Det började i bilen, sen började hon i vagnen också, men det blev bättre när vi tog bort selen över axlarna. Nu har hon dock börjat pressa/trycka/spänna i matstolen och ibland sitter hon och pressar/trycker/spänner sig och drar i kläderna. I det här fallet tror jag inte det rör sig om epilepsi, utan om någon fixidé typ, hon kopplar samman att vara fastspänd/ha åtsittande grejer på sig med det här. Obehag vet jag inte om man kan kalla det, då borde hon vara ledsen? Jag har min familj 12 mil bort och är ju givetvis inte aå sugen på att åka bil dit med en unge som håller på så här :(... Det är frustrerande att se. Speciellt när hon pressar sig helt slut, då ser hon groggy ut, innan hon somnar. Hon kan hålla på länge! Jag har bara frågat lite hastigt på BVC, men det var smart att filma och visa, inte för jag tror att det är något farligt men hon kanske har tips på vad vi kan göra, eller kan skicka oss vidare och få hjälp... Nu såg jag att tråden är väldigt gammal! Hur har det gått med era barn, har dom slutat med sina "krampningar"?

Svar på tråden Bebis som spänner hela kroppen ofta