Bebis som spänner hela kroppen ofta
Hej! Jag har läst denna tråd flertalet gånger nu och startade konto här bara för att kunna göra detta inlägg.
Vår dotter har utfört samma spänningar som ovan tidigare beskrivet. Hon började när hon var ca 2-3 månader med liknande spänningar som om hon ska göra nummer 2.
Hon böjer kroppen framåt, korsar benen och "gungar" med höfterna samtidigt som hon stonkar i rösten. Hon sluter ögonen och tar i. Detta gör hon nästan alltid hon får chansen, kanske 40 ggr om dagen.
Hon spänner sig när hon ligger på golvet, skötbordet, i stokkestolen, i barnvagnen mm. I regel gör hon det inte när hon sitter upp, ligger på mage, eller står (hon är 7 månader idagoch kan bara stå med hjälp).
EEG utfört, allergitester, röngen, ultraljud men ingenting visar på något avvisande och allt ser normalt ut, men spänningarna fortsätter. Om någon vill svara här eller direkt till mig så vore jag ENORMT tacksam för hur det gått för era bebisar och vad de misstänkt/kommit fram till vad det varit. Eller om du är i samma sits som oss. Tusen tack på förhand!!