• Flippi

snälla, ni som fått EDA, berätta. e sjukt rädd!

EDA:n är en tunn kateter som läggs in i "ryggkanalen" och bedövar alla nervtrådar som leder vidare smärta. Man har känsel men känner inte kyla eller smärta. Jag andades lustgas när de la min, så jag kände inte av sticket i ryggen. Tyvärr kan den bidra till att förlossningsarbetet upphör något men då finns det ju värkstimulerande dropp - Syntocinon. Så fiffigt!

Den är helt underbar! Innan jag fick den hade jag VAS=15 på en skala mellan 1-10. Efter hade jag 0 i värk. Den tog bort öppningsvärkarna totalt då det kändes som ryggraden skulle pulvriseras. Men hade lite problem vid krystningsskedet, kände inte av dem. Men kände definitivt när huvudet kom ut. Ska ha EDA denna gång oxå!!!

• Flippi
    Verkligen skrev 2010-05-07 22:15:57 följande:
    Jag fick EDA men jag kände ingen skillnad alls. Hade lika ont och var lika besvärad som innan. Men det gick bra att föda ändå. Själva uttryckningsfasen var det enklaste och värkarna var värst tyckte jag..=)
    Din EDA tog inte. Du skulle ha märkt en avsevärd skillnad annars! Dåligt av narkosläkaren! Tappert att föda utan EDA, det måste göra ONT!
  • Flippi

Hör gärna av dig Marleen efter tisdagen och berätta hur det gick...! Lycka till!!! {#lang_emotions_heart}

• Flippi
    Helena28 skrev 2010-06-22 21:03:35 följande:
    Kände inte heller av krystningen så mkt pga EDA men det var värt det alla gånger!!
    Ja visst är det!!! EDA är ju fantastiskt, lite större risk för rupturer men.....
Svar på tråden snälla, ni som fått EDA, berätta. e sjukt rädd!