• Mizz Turko

Skicka paket som privat, mot Postförskott?

Vet någon hur man skickar paket som privatperson mot Postförskott? Köparen vägrar andra sätt än detta och jag har aldrig gjort detta.

Kostnad? Hur går man tillväga?

Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins BF 100624
  • Svar på tråden Skicka paket som privat, mot Postförskott?
  • Mizz Turko
    Jessika82 skrev 2010-05-07 21:28:22 följande:
    du kan skicka via bussgods eller schenker
    TAck för svaret. Bussgods behövs nog inte, är bara ett litet paket på max 35x40 cm.

Köparen vill tyvärr bara att jag ska skicka med Posten pga den lilla orten hon bor på.
  • Jessika82

Jag tror inte att man kan skicka med postförskott med posten som privatperson.... är inte säker..

• Mizz Turko
    Jessika82 skrev 2010-05-07 21:33:13 följande:
    Jag tror inte att man kan skicka med postförskott med posten som privatperson.... är inte säker..
    Okey, tack för hjälpen. Försöker hitta på deras hemsida men det är ju så rörigt...
  • malin7502

Mkt riktigt kan du inte skicka mot postförskott med posten om du inte har plusgirokonto hos posten (postgiro hette det väl innan...)
    De flesta privatpersoner har väl inte det, och hade du det så visste du nog om hur det fungerade...

Bussgods - kan du skicka mot efterkrav, funkar på samma sätt - du betalar frakten när du skickar iväg och anger sedan vilken summa köparen ska  lösa ut paketet för...

• Mizz Turko
    malin7502 skrev 2010-05-09 11:52:14 följande:
    Mkt riktigt kan du inte skicka mot postförskott med posten om du inte har plusgirokonto hos posten (postgiro hette det väl innan...) De flesta privatpersoner har väl inte det, och hade du det så visste du nog om hur det fungerade...Bussgods - kan du skicka mot efterkrav, funkar på samma sätt - du betalar frakten när du skickar iväg och anger sedan vilken summa köparen ska  lösa ut paketet för...
    Tack för hjälpen.

Får väl kontakta köparen och tala om detta, hon påstår fortfarande att det går att skicka så med Posten.

Irriterande.
Svar på tråden Skicka paket som privat, mot Postförskott?