• LisaTott2012

Ni som äter pergo??

jag får ÄL på dag 16-17 med pergon, äter den dag 5-9 dubbel dos. Vet inte varför en del får dag 3-7,kanske är individuellt?

• LisaTott2012

nu har jag tagit 3 kurer, efter de två senaste har jag fått ovitrelle oxå

• LisaTott2012

ja du... jag frågade min läkare och han sa: får och får.... du bör få åtminstone 4 bra ÄL med pergo så det innebär 2 kurer till...

• LisaTott2012
    helena29 skrev 2010-11-04 14:00:44 följande:
    Hur går det för er som äter / har ätit pergo?
    Jag har tagit min näst sista pergotablett och hoppas på ÄL runt dag 14.
    Det är inte så troligt att den kommer tidigare va?
    Äl hade jag, på dag 18 men prog-värdet var bara på 24 på CD 25 (har en cykel på 31dgr) så speciellt bra vet jag inte om det var. Blev inget plus denna gången heller... Tidigare hade jag ÄL på dag 16,17 och 18.

Så på lördag börjar jag äta pergo för 4:de gången (3:dje gången med dubbeldos). Ska till KK den 17:de för VUL och ska prata med läkaren om värden och hur vi ska göra om det inte tar sig snart...

Börjar tappa hoppet lite, hade kanske lite för höga förväntningar på pergo?

Hoppas på bättre lycka för er andra!
  • LisaTott2012
    helena29 skrev 2010-11-04 15:53:36 följande:
    Trist! Vad har din utredning visat? Har du aldrig ÄL annars?
    Vad menas med bra/dålig ÄL?
    utredningen har visat att jag har ÄL c:a 4 ggr/år på egen hand, och med pergo har jag fått varje månad. Med bra ÄL menas att äggen är "bra" alltså bra storlek och att progesteronvärdet inte är för lågt. Mitt värde var på 24 och har läst andra som säger att över 30 är det "stark ÄL" så mitt värde verkar vara lågt. Har dock inte pratat med min läkare då han är bortrest och kommer tillbaka på måndag, så ska prata med honom då om värdet vad som är "normalt" värde. Känner av ÄL otroligt mycket, så det är ju trist om det inte är till någon nytta =(
Svar på tråden Ni som äter pergo??