• asaki

dop: tog ni med blommor till kyrkan?

vi ska ha dop på lördag och det känns som om allting är fixat.. men så pratade jag precis med min mamma och hon undrade om vi ordnat med blommor till kyrkan. blev alldeles paff, har inte tänkt tanken.. hade ni med blommor? och var ställde ni dem i så fall?

• Svar på tråden dop: tog ni med blommor till kyrkan?
  • Miiaoo78

Man kan lägga en enkel blomma på dopfunten.. Eller så kan man beställa en dopkrams som ligger runt dopfunten.. Ring nån ansvarig för kyrkan och fråga om dom har någon speciell florist som brukar fixa med blommor. Eller var där själcva lite före gästerna och lägg dit blommor själva..

• Linda1976

Nej det gjorde vi inte, hade inte en tanke på det...

• Linda1976

och ingen sa nåt om det heller....

• h76

På altaret i kyrkan finns det alltid blommor som (oftast) vaktmästaren ordnar. Färgen och sorten på dem anknyter till söndagens tema enligt gammal tradition. Vill man ha övriga blomdekorationer får man fixa själv, men det är bra att prata med prästen/vaktmästaren innan så att man är överens.

Sen tycker inte jag att man behöver ha extra blommor - de flesta kyrkor är så fina ändå, men där är man ju olika!

• asaki

får ringa och kolla med någon ansvarig hur det funkar i den kyrkan.. vi ska ha enskild dopgudstjänst så det har inte varit någon gudstjänst innan, kanske inte finns några blommor då. tycker också att kyrkan är så fin utan blommor och en bukett kanske inte gör någon större skillnad.. tack för era svar!

Svar på tråden dop: tog ni med blommor till kyrkan?