Ilsa skrev 2010-05-08 15:13:23 följande:
Pixidust och Sasson: Japp, min mamma gjorde så mig också. Jag minns det inte från att jag var liten, däremot minns jag det från mina tonår. Då hade jag lärt mig att göra samma sak och vi kunde gå i dagar och ignorera varandra. Fruktansvärt. Hela huset blev kallt. Det var helt nyligen som min mamma hade hört Lars Gustavsson prata på radion och fått jätteångest när han liknade det vid tortyr. Då berättade hon för mig att när jag var riktigt liten så gjorde hon också så och jag brukade som resultat gråta och böna henne att: "snälla mamma, prata med mig!"
Vidrigt. För min del tror jag inte att det var från att jag var liten, utan det startade när jag var kring 12 år ungefär har jag för mig. Men jag kommer nog aldrig att förlåta henne. Jag ser ner på henne pga det där. Jag ser henne som ointelligent och känslomässigt handikappad och jag har helt tappat respekten för henne.
Bra att din mamma åtminstone hade vett nog att skämmas efteråt, och framför allt att erkänna det för dig. Det skulle aldrig min mamma göra, hon skulle bara anse att jag förtjänat det för att jag bråkat med henne. Hon har aldrig bett någon om ursäkt i hela sitt liv. Det är alltid någon annan som gör fel och hon gör rätt enligt henne. Hon har inte vett nog att se sina egna brister.