• Matillin

Vem skulle du offra livet för?

Rent hypotetisk fråga som BARA GÄLLER DOM SOM HAR BARN

Vi säger att du och alla din vänner familj och man är tillsammans.
    Någon kommer in och säger att du ska få välja vem som ska få leva.
    Du måste göra ett val annars dödar dom alla!

Vem tror du att du skulle välja?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem skulle du offra livet för?
  • KramKalas

alternativet "alla" fanns inte så jag röstade mitt barn då han alltid går först!

• Esther M

hur skulle jag kunna offra mitt liv för min egen skull? alltså, rent praktiskt?

• Matillin
    Esther M skrev 2010-05-08 14:58:27 följande:
    hur skulle jag kunna offra mitt liv för min egen skull? alltså, rent praktiskt?
    Haha, sant blev lite fel där.
    Jag tänkte mer att man har möjlighet att rädda någon annan eller sig själv.
  • norgesessan

Hade aldrig lämnat mina barn för att rädda mig själv (hoppas man inte får panik och glömmer allt runt en...). Ingen av personene som är kvar är mer värt än mina barn. Tror inte jag hade kunnat offra mig för maken häller.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • lövet2

Jag skulle antagligen inte välja. En sådan person som du beskriver skulle antagligen inte nöja sig med ett val utan i så fall driva det vidare längre och längre. Därför tror jag inte att jag skulle spela med i hans/hennes sjuka spel.

• glasbubblan

Jag skulle välja att inte göra ett val. Skulle inte palla att leva med något annat val. Eller vänta, stryker jag med själv oavsett vem jag väljer? I så fall skulle jag välja mina barn. 

• Anna o Leia

Jag skulle sjävklart rädda mitt barn. Utan att tveka en sekund.

Och eftersom jag nu har gjort ett val.. Släpper dom de andra i min familj då oxå? Jag var ju tvungen att välja en av dom "ANNARS dödar de alla".. så, eftersom jag nu valt en av dom.. kan jag då andas ut lite för de andras skull?

• Reglementet

Jag skulle inte välja.

Svar på tråden Vem skulle du offra livet för?