• Anonym (tråkigt hår!)

Har torrt, livlöst hår samt ingen riktig frisyr!

Hej!
    Tar tacksmat emot, dels tips på hur man kan få torrt, livlöst hår som jag dessutom upplever växer dåligt, att se mer "levande" ut?

Mitt hår har jag färgat/tonat sedan 15 år tillbaka i tiden och de senaste 4 åren plattar jag även håret dagligen. Använder hårschampo/balsam/hårinpackning som är för färgat hår, samt spray som skyddar håret mot värme (vid användning av plattång)!

Jag skulle även vilja ha lite tips på någon trendig kort frisyr (då jag redan har kort hår) och även hårfärg åt det bruna hållet. Har i dagsläget kort rak lugg (som jag mest ändå drar åt sidan), kort hår på sidorna, går en bit nedanför öronen och håret bak går ned till axlarna. Tack!

• Svar på tråden Har torrt, livlöst hår samt ingen riktig frisyr!
  • Hårexperten

Hej!

Har du provat att bli klippt med en kniv istället?!
    Jag upplever att på ett naturligt rakt hår där man har lite längd i håret, där får man in mer struktur och rörelsr i håret om man använder sig av kniven istället.

Dock så krävs det teknik när man klipper med kniv så inte håret bara blir tunnt.
    Ring runt till lite olika salonger och hör dig för.

Vad gällande färgen så är det alltid snyggt med en mustig, djup brunfärg som man sätter i hela håret, sen ovanpå färgen lägger man blekning i effekter ( enligt önskemål var man vill ha effekterna). då får man en mustig brun basfärg med effekter som är i samma färgskala fast lite ljusare.

Jag brukar sätta i effekterna när det återstår ca 10 min av färgens verkningstid, så får man hålla lite koll på blekningen så det inte blir allt för ljust.

Hoppas du fått lite råd och lycka till!

Svar på tråden Har torrt, livlöst hår samt ingen riktig frisyr!