• RunningWithProblems

Satanistisk kyrka?

Är det någon har som vet vart eller om det finns en Satanistisk kyrka här i Sverige? Jag har letat runt överallt på internet men har ej hittat något.. =/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-08 18:59
    Ursäkta, jag menade inte kyrka utan något ställe som satanister träffas och samtalar osv.

Ber om ursäkt för min miss :)

• Svar på tråden Satanistisk kyrka?
  • Tottelina

Nej det vet jag inte, såvitt jag hört ska det inga finnas. Får man fråga vadan ditt intresse?

• RunningWithProblems
    Tottelina skrev 2010-05-08 18:17:30 följande:
    Nej det vet jag inte, såvitt jag hört ska det inga finnas. Får man fråga vadan ditt intresse?
    Okej, synd..

Det finns ju kyrkor för kristna och många andra religioner och eftersom jag är satanist skulle det vara bra om det fanns nån för satanister :)
  • jaghopparhögt

Det beror helt på vad du menar med satanistisk.
    Menar du amerikanska Church of Satan så finns det inte längre.

• Tottelina
    RunningWithProblems skrev 2010-05-08 18:31:51 följande:
    Okej, synd.. Det finns ju kyrkor för kristna och många andra religioner och eftersom jag är satanist skulle det vara bra om det fanns nån för satanister :)
    Jaha. Det beror väl kanske på vad folk tänker på när man hör ordet satanist, kanske det inte likställs med världsreligionerna (som inte går ut på att dyrka satan) eller vad dt är ni sysslar med.
  • RunningWithProblems
    jaghopparhögt skrev 2010-05-08 18:33:02 följande:
    Det beror helt på vad du menar med satanistisk. Menar du amerikanska Church of Satan så finns det inte längre.
    Precis det jag menar, vad synd =/
  • RunningWithProblems
    Tottelina skrev 2010-05-08 18:35:01 följande:
    Jaha. Det beror väl kanske på vad folk tänker på när man hör ordet satanist, kanske det inte likställs med världsreligionerna (som inte går ut på att dyrka satan) eller vad dt är ni sysslar med.
    Vi dyrkar inte Satan, vi dyrkar inte någon form av gud alls. Satanism innebär att man är sin egna gud och satan är kraften inom sig själv, ingen ondska inblandad.
  • jaghopparhögt
    RunningWithProblems skrev 2010-05-08 18:42:59 följande:
    Precis det jag menar, vad synd =/
    Fast varför söker du just en organiserad kyrka? Är det ritualer och mässor du är ute efter?
  • jaghopparhögt
    RunningWithProblems skrev 2010-05-08 18:45:05 följande:
    Vi dyrkar inte Satan, vi dyrkar inte någon form av gud alls. Satanism innebär att man är sin egna gud och satan är kraften inom sig själv, ingen ondska inblandad.
    Nej satan är en symbol för de naturliga drifter som belönar människan men som har fått en smutsig stämpel av synd över sig.
  • Analoga
    RunningWithProblems skrev 2010-05-08 18:45:05 följande:
    ?? Är du säker på att du uppfattat innebörden i Satanism rätt?
  • RunningWithProblems
    jaghopparhögt skrev 2010-05-08 18:45:46 följande:
    Fast varför söker du just en organiserad kyrka? Är det ritualer och mässor du är ute efter?
    Nej, jag söker bara efter en kyrka helt enkelt eller nån slags organisation som likasinnade träffas osv.
Svar på tråden Satanistisk kyrka?