• RunningWithProblems

Satanistisk kyrka?

Är det någon har som vet vart eller om det finns en Satanistisk kyrka här i Sverige? Jag har letat runt överallt på internet men har ej hittat något.. =/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-08 18:59
    Ursäkta, jag menade inte kyrka utan något ställe som satanister träffas och samtalar osv.

Ber om ursäkt för min miss :)

• Svar på tråden Satanistisk kyrka?
  • RunningWithProblems
    Analoga skrev 2010-05-08 18:46:57 följande:
    ?? Är du säker på att du uppfattat innebörden i Satanism rätt?
    Ja, helt säker. Tror du inte att det ligger till såhär med Satanismen?
  • Tottelina
    RunningWithProblems skrev 2010-05-08 18:45:05 följande:
    Vi dyrkar inte Satan, vi dyrkar inte någon form av gud alls. Satanism innebär att man är sin egna gud och satan är kraften inom sig själv, ingen ondska inblandad.
    Jaha.
  • jaghopparhögt
    RunningWithProblems skrev 2010-05-08 18:47:39 följande:
    Nej, jag söker bara efter en kyrka helt enkelt eller nån slags organisation som likasinnade träffas osv.
    Om du vill diskutera med liksinnade är internet en mycket bättre grund, finns ett flertal forums knytna till COS.
  • RunningWithProblems
    jaghopparhögt skrev 2010-05-08 18:51:01 följande:
    Om du vill diskutera med liksinnade är internet en mycket bättre grund, finns ett flertal forums knytna till COS.
    Ursäkta att jag kommer här utan kunskap men vad är COS?
  • LyckligtSlut
    RunningWithProblems skrev 2010-05-08 18:45:05 följande:
    Vi dyrkar inte Satan, vi dyrkar inte någon form av gud alls. Satanism innebär att man är sin egna gud och satan är kraften inom sig själv, ingen ondska inblandad.
    Ungefär också det jag uppfattat vara satanism, men det jag undrar är då vad kyrkan ska vara till eftersom ni inte dyrkar någon gud eller liknande?

Finns säkert något slags satanistförbund där man möts, pratar böcker, tankar om livet osv. Men folk blir nog förvirrade, liksom jag först, när du skriver kyrka då ingen gud är inblandad.
  • I Blackrose I
    RunningWithProblems skrev 2010-05-08 18:14:23 följande:
    Är det någon har som vet vart eller om det finns en Satanistisk kyrka här i Sverige? Jag har letat runt överallt på internet men har ej hittat något.. =/
    Sök på Temple of the Black Light.

Good luck.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Roze skrev 2010-05-08 18:54:27 följande:
    Sök på Temple of the Black Light. Good luck.
    Glömde skriva att det är före detta Misantropiska Lucifer.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • jaghopparhögt
    RunningWithProblems skrev 2010-05-08 18:53:09 följande:
    Ursäkta att jag kommer här utan kunskap men vad är COS?
    Church of Satan.
    Fast i mina ögon är det ingen organisation man bör uppmuntra längre utan om man är seriös satanist som tror på LaVeys lära så är Temple of Set en mycket bättre organisation. Fast sen är ju frågan om man verkligen behöver en organisation.
  • RunningWithProblems
    LyckligtSlut skrev 2010-05-08 18:53:44 följande:
    Ungefär också det jag uppfattat vara satanism, men det jag undrar är då vad kyrkan ska vara till eftersom ni inte dyrkar någon gud eller liknande? Finns säkert något slags satanistförbund där man möts, pratar böcker, tankar om livet osv. Men folk blir nog förvirrade, liksom jag först, när du skriver kyrka då ingen gud är inblandad.
    Det är sant, tänkte inte på det men det jag menar är som sagt det du säger ett ställe där man träffas och pratar osv :)
  • LyckligtSlut

paranormal.se/topic/svenska_satanistkyrkan.html

Det här var det enda jag hittade med någorlunda seriös info. Men tyvärr ser det ju gammalt ut och länken till hemsida funkar ej. Kanske om du googlar via namnen där så kommer du rätt?

(såg nu att de själv kallat det kyrka så förstår att du kallar det för det)

Svar på tråden Satanistisk kyrka?