• elinville

Staffanstorp - var ska man bo?

Nu vet jag inte om jag lägger denna tråden rätt MEN vi letar hus runt Lund och har hittat en del fina hus och bostadsrätter i Staffanstorp men vi känner inte till Staffanstorp överhuvudtaget. Var ska man bo? Vilka områden är "bättre" resp. "sämre"? Var är det mest barnvänligt?

tacksam för hjälp av er som redan bor där!

Maja 0707, Malte 1002
  • Svar på tråden Staffanstorp - var ska man bo?
  • Mentat

Bor inte själv i Staffanstorp utan i en by inte så långt ifrån men har ingen känsla av att det skulle finnas någon större skillnad mellan olika områden där. Jag letade själv hus i St-torp en gång i tiden men gillade inte riktigt känslan av att det man stod på egentligen var en åker även om det råkade växa hus på den... :)

Däremot ligger det ju bra till, lätt att pendla till jobb i både Lund och Malmö. Blir nog bra med litet av varje skall du se!

• elinville

haha...ja, det är ju pendlingsläget vi är ute efter, jag jobbar i malmö och sambon i lund men vi vill bo i en mindre "håla"

Ngn mer med insider tips?

Maja 0707, Malte 1002
  • FruP

Bor i Staffanstorp och trivs jättebra. Vi har tidigare bott i bostadsrätt i Lund och prisläget sen på hus (radhus har vi idag) gjorde att Staffanstorp kändes helt rätt! Vi jobbar båda i Lund och busspendling dit går kanon, även närhet till Malmö är bra. Jag tror att områdena spelar mindre roll faktiskt :)
    Hoppas ni hittar ngt trevligt boende :)

Svar på tråden Staffanstorp - var ska man bo?