• Callina

Hur stor boendekostnad har JUST DU?

Jag håller på att leta nytt boende och det är ju såå dyrt.

Jag blir lite nyfiken på vad Ni andra betalar för boendet. Dvs hyra (om sådan finnes), lånekostnad, driftskostnad per månad.

Jag får ut ca 21.000 kr per månad och har två tonårskillar. De boenden jag tittar på nu är 4 rok, ett BR-radhus och en BR-lägenhet och det kostar 10.000 resp 12.000 kr i månaden inkl lån och drift.

Hur har Ni det? Ni behöver inte skriva inkomst om Ni inte vill, jag är mest intresserad av utgifterna.

• Svar på tråden Hur stor boendekostnad har JUST DU?
  • Stor mamma

Vi har inkomst efter skatt 23 000

Boende inklusive vatten/avlopp/el/väg/värme/sotning/försäkringar/ Lån+amoreringar+tele,bredband,tv 10 000

Småräkningar utöver det 3000

Vi bor i villa

• eec82

nu har jag inga lån då vi bor i hyresrätt men betalar ca 7900:- i månaden med el inräknat. Sen plus 500:- men v, telefoni å internet.

Har en inkomst nu under föräldraledigheten på ca 20.000:- gemensamt då vi snålar på dagar.

• Mummy
    snoff84 skrev 2010-05-09 10:59:14 följande:
    Vi ligger ca på 8000 kr i månaden för villa
    Just nu med låg ränta?
  • Mummy

Vi betalar ca 6.700 just nu för vårt BR-radhus, inkl avgiften, lån och amortering och hushållsel. Nu pluggar jag så vi får ut nästan 28.000/mån

• snoff84
    Mummy skrev 2010-05-09 11:11:25 följande:
    Just nu med låg ränta?
    Med allt då... bredband, tv-avgift, soppor, avlopp, värme, försäkring, lån
  • Dr Mupp

Hyra 6904 kr
    El ca 1000 kr
    TV 173 kr
    Bredband 318 kr

Så en boendekostnad på ca 8500 kr har vi. Två vuxna och fyra barn i ett hyresradhus.

• Anna Paulita

8000 ungefär, med lån, amorteringar och avgift på lägenheten.

Vi bor i en fyra om ca 90 kvadrat i Älvsjö som tillhör Stockholm.

Elen vet jag faktiskt inte vad den ligger på, den har vi autogiro på och den dras på min mans konto.

Jag vägrar bara vara mamma...
  • mrs lundin

lägenhet i köpenhamn 2 rum, ca 80 m2; ca 10000 sek i månaden (hyra, vatten, värme, el och bredband)
    gemansam inkomst efter skatt (2 pers, studerande och deltidarb) ca 18-19000 sek

• Tecken

Avgift + lån = ca 6500kr
    El = ca 6-700kr
    P-plats = ca 700kr
    Bredband + tele = ca 400kr

Bor i en br-tvåa i Stockholm. Bor tillsammans med min man och vi delar boendekostnaderna rakt av.

Svar på tråden Hur stor boendekostnad har JUST DU?