• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • Malmölita
    Pigletten skrev 2010-07-18 16:24:34 följande:
    vi har inte bestämt om vi ska ta reda på könet.. vi är jättenyfikna och har väl sagt att om det syns direkt eller väldigt tydligt så vill vi veta.. men inte annars.. svårt att hålla sig..

vi har redan köpt lite kläder till den =) men bara i neutrala färger så det funkar till vilket som.. 
    Ååå jag e såå sugen på att börja handla! Såg faktiskt att det finns förslag på en inköpslista i boken vi fick av barnmorskan, "Graviditet, förlossning och den nya familjen". Tänker mig att det kan vara bra att kika lite på den för annars är nog risken att det blir lite för mycket shopping Skrattande. Och man behöver ju allt så det är svårt att veta var man ska börja. Ska kika på listan!
  • Pigletten

vi har redan fixat vagn, säng, skötbord, bilstol och alla tillbehör till det också.. =) vi beställde på babyproffsen och hämtar det när det kommit, eller när det närmar sig..

vill va klar med allt innan jag blir för stor och otymplig..  så jag kan hjälpa till =)
    jag har för höga krav på allt.. blir väl så kanske när man jobbar med barn.. man ser så mycket och man har sina resonemang.. =) nästan för mycket ibland enligt min sambo.. haha.. 

• Malmölita

Pigletten - Ja, då är du verkligen förberedd =) Har du några kloka ord att säga om val av vagn och bilstol? 

• Pigletten

barnvagn : stadiga hjul.. 4-hjuling har vi bestämt oss för.. kanske svårare att styra, men säkrare för barnet.. har varit med om en 3-hjuling som vält med ett barn i när han sov.. =(   små hjul gör det svårare att hantera i vårt vinterlag.. =)

bilstol gick vi in på råd och rön och kollade.. det blev en maxi cosi cabriofix med isofix för säkrare i bilen.. =)  totalkostnad för helt ny blev 3300 kr.. men av säkerhetsskäl tyckte vi att det var lika bra.. =) allt för vår lilla ängel!! =) 

• karin010

Vi vill inte veta vilket kön det är i förväg. Tänk vad häftigt att på förlossningen få höra "det blev en ...". Så har vi resonerat. =) Men syns det jättetydligt på nästa ul så gör det så klart inget. Jag har köpt en del bebiskläder. De är så himla fina o söta så kunde inte motstå. =) Har köpt neutrala och det finns faktiskt en hel del. Sticker snart på semester men när jag är tillbaka ska vi börja kolla runt på vagn, skötbord etc. Ska bli kul! Precis som Pigletten skriver så gäller det ju att passa på innan man blir för otymplig. Känner ni till några andra bra barnaffärer än Babyproffseb o de som ligger på St Nygatan (vad de nu heter)? Har ni förresten några kompisar som ska ha barn ungefär samtidigt som er? Jag har några bekanta men ingen nära vän som ska ha snart. Hade varit kul då det nog blir lite trist för de kompisarna som inte är gravida att prata om barn etc. Därför är det toppen att kunna stöta och blöta med er på FL. =)

• Pigletten

jag känner en hel del som ska ha barn ungefär samtidigt.. men precis som du karin010 så är det ingen som står mig så jättenära.. fast sen har de flesta av mina kompisar redan barn så de kan vara med i "snacket" iaf.. =)

• Malmölita

Ingen av mina vänner är gravida nu. Några har barn som är cirka 2 år. Men de jag umgås mest med ligger lågt på den fronten just nu. Så håller med om att det är kul att snacka med er som ska ha samtidigt =)

Kanske en god idé att kolla på grejer efter semestern. Som ni säger innan vi blir så stora =)

Vi kommer heller inte att kolla kön. Vill ha det som en överraskning men jag är så nyfiken!

• Marremia

Så glad jag är. Allt gick jättebra på ultraljudet och vi fick en jättetrevlig barnmorska. Hittentills har vi väntat med att köpa saker utan ville först kolla så att allt såg bra ut på ultraljudet så nu kan shoppingen börja :). Jag har inga vänner som är gravida just nu men några som precis fått barn men det är kul att vi följs åt här.

Pigletten vilken vagn köpte ni?

• karin010

Då har vi det på liknande sätt Malmölita när det gäller vår bekantskapskrets. Jag har någon enstaka kompis som har barn, men majoriteten har det inte och de är inte alls sugna på att skaffa barn ännu. Synd för mig. =) Hade ju varit kul o va föräldraledig tillsammans med någon av ens vänner men man träffar säkert en del folk på olika barngrupper bl.a. Det blir ju en helt ny värld så har ännu inte koll på vad som erbjuds i Malmö.

• karin010

Marremia! Missade ditt inlägg. Vad kul att höra att allt gick bra. Himla gött!

Svar på tråden Malmö BF 2010