Mithrill skrev 2010-05-09 17:49:13 följande:
Snälla, beskriv mer imorgon om vad månskensritual går ut på, och berätta gärna hur man gör :) Har länge velat göra sådana ritualer :)
AAAAH måste sova hahahaha jag kan inte slita mig

.
Mina månskensritualer är främst interna. De brukar gå ut på att jag väntar på att alla i huset går och lägger sig

. Om det är varm och sommar kan jag ta en dusch och "rena" mig annars struntar jag i det. Klär på mig mina ritualkläder (lång svart kjol, barfota på sommaren, svarta skor på vintern samt svart överdel matchande sesong) och går ut på gräsplanen tvärs över gatan. Jag brukar ha med mig mina elementstenar (en som representerar vardera eld, vatten, vind, jord) som jag fingrar på och ankallar om det behövs. Lägger mig sen ner på gräset och absorberar månen och stjärnorna och vad de försöker berätta just den här kvällen. Sen går jag in och smälter de ett tag, äter lite och eventuellt duschar (om jag inte gjort det förut) och sen sover jag och drömmer starka drömmar. Det här är min alldelles egna verision. Det finns mycket mer specifika ritualer som jag har läst om men de passade inte just might. Däremot vill jag gärna så småningom börja med "mooncakes" och nått mer speciellt att dricka för the small feast eller vad det nu kallas som man har efter fullmånsritual, till min "smältperiod" när jag kommer in.
Okej nu måste jag sova, mer imorgon!