Wicca
Och det mesta av det andra visste jag med, men tack ändå!
Oavsett om han är en praktiserande magiker eller inte, så har han tydligen nämnt saker som vi pratar om här. Det kanske står på det "sanna" sättet i hans bok också :) Han kanske kollade upp sakerna och sen nämnde dem i boken. Sen med resten av hans verk inte stämmer med något av detta är ju en annan sak :)
Måste bara säga så som jag ser kristendomen:
Det är ingen god religion nu för tiden. Förr kanske den var det, men inte nu.
Nu "delar den ut" krig (och ja, det beror ju på människorna, men någon av de som krigar måste ju vara kristna?).
Jag både hatar och älskar religion.
Älskar pga att jag tycker det är bra att folk har något att tro på. Det är ett hopp för dem.
Hatar pga att det finns så många, och alla (eller många) är oense om vilken som är bäst att tillhöra. Detta leder oftast till våld.
Jag tror på Ödet och på slumpen. För mig visar Ödet att det finns en fortsättning. Slumpen är allt som står still.
T ex:
Om jag är ute och går på stan, och får se en gammal kompis som jag stannar och pratar med.
Om någonting (vad som helst) ändras efter det att vi talats vid, så är det Ödet som "avgjort" det.
Men,
om ingenting alls har ändrats/kommer ändras pga att vi talade med varandra, så var det bara en slump.
Jobbigt att förklara, men men^^