Priser på islandshästar
Var ute och tittade på annonser på hastnet och märkte att fina hästar säljs till vrakpriser!
Vad beror detta på? Själv blir jag väldigt fundersam då en fin häst säljs för billigt.
Var ute och tittade på annonser på hastnet och märkte att fina hästar säljs till vrakpriser!
Vad beror detta på? Själv blir jag väldigt fundersam då en fin häst säljs för billigt.
Lågkonjunktur? Fritid och husdjur är väl en av de första sakerna man får ge avkall på.
För att det just nu finns väldigt mycket hästar till salu och få som vill köpa. Det är ju tillgång och efterfrågan som styr priset :) Jag köpte min första häst förra veckan, ett islandssto på 10 år.
En annons och "verkligheten" behöver ju inte alltid stämma överens med varandra.
Sedan är det oxå tillgång och efterfrågan, just nu när finansläget är som det är i världen och Sverige så kan jag tänka mig att köpa häst planerna får stå åt sidan och flera hästägare har inte råd att ha kvar sin/sina hästar.
Är "medlem" där och jag har fått flertal mail om att det är massa hästbedragare som lurar till sej pengar genom att sätta väldigt låga priser.. behöver ju inte vara alla men det finns flera stycken där...
Hur menar du att dom lurar till sig pengar? Genom att sälja sjuka eller skadade hästar?
Det finns massor med saluhästar just nu och det produceras mer än vi behöver så att säga. Dessutom så importeras det fortfarande familjehästar och skogsmullar. Förutom de som omporteas för att verka i avels och tävlingsammanhang. Så en mättnad på marknaden samtidigt som lågkonjuktur har gjort priserna rasat.