• Duntoffla

vi som har tempat och nu är gravida/har fått barn

VI SOM TIDIGARE TEMPAT MED FF OCH NU ÄR GRAVIDA/HAR FÅTT BARN.

Har du tidigare tempat med FF (Fertility Friend) och nu är gravid/har fått barn?

{#lang_emotions_flower}VÄLKOMMEN HIT!{#lang_emotions_flower}

Här pratar vi om allt som gör graviditeter och barn.

Här är länken till BF & födda listan;

www.familjeliv.se/Forum-11-0/

Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-09 21:05
    Glöm föregående länk. HÄR är BF-länken:

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52437477.html
  • Svar på tråden vi som har tempat och nu är gravida/har fått barn
  • JoJo02
    Svampp skrev 2010-08-09 20:07:40 följande:
    Jojo: Såg just att du är online, började tro att du nog låg och snusade bebis. Hur går det för dig? Här har bebis börjat leva runt igen.. verkar som om det tänker vara så här på kvällarna tills den nu behagar komma ut...
    Jag är allt kvar. Hade tid vid 13. Hon kom åt bättre än sist och fy f*n rent ut sagt. Känns som man redan klämt ut 3 ungar (idag) och blivit körd genom en mangel x antal gånger.
    Lite mer värkar och sammandragningar men inget som kan räknas som att det kommer att hända något. Antar att jag kommer sitta där hos läkaren på fredag för att prata igångsättning.
    Ilar har det gjort här ganska länge, speciellt när man reser sig efter att ha varit sittandes, eller går lite fort. Antar att det är bebis som pressar nedåt. Fast min ligger fortfarande rörlig.
  • Svampp

Jessika: Skönt att allt såg bra ut och att de kommer hålla koll på dig! Så läskigt när man tror att nåt är galet...

• Duntoffla
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-09 17:30:59 följande:
    duntoffla: får man fråga hur ni bakade flickan =) (sex hru långt innan?) =))
     Var tvungen att kolla min FF-kurva. Hade + på ÄL-test dag 13 och vi hade sex dag 8, 12,13 och dag 15. Sen är det ju svårt att veta vilken dag det tog sig
    Jessika82 skrev 2010-08-09 20:35:07 följande:
    Jo bm kollar hjärtljuden med doplern. och hörde extraljud på hjärtat och sen så trodde jag att jag börjat läcka fostervatten....

så jag fick bege mig till östra och göra kontroll, ultraljud (fick se den lilla bebisen som spratlade runt....) de mätte även bebisen  allt såg bra ut.

Fick även göra vaginaltultraljud för att kolla livmodertappen allt såg bra ut, sen även en gynundersökning för att se att jag inte läckte och det gjorde jag inte...

Ska kolla livmodertappen den 30/8 igen och sen varannan vecka ska förhoppningsvis får remiss till kjejsarsnitt.
    Skönt att allt ser bra och att de håller dig under uppsikt framöver.
    JoJo02 skrev 2010-08-09 20:36:22 följande:
    Jag är allt kvar. Hade tid vid 13. Hon kom åt bättre än sist och fy f*n rent ut sagt. Känns som man redan klämt ut 3 ungar (idag) och blivit körd genom en mangel x antal gånger.
    Lite mer värkar och sammandragningar men inget som kan räknas som att det kommer att hända något. Antar att jag kommer sitta där hos läkaren på fredag för att prata igångsättning.
    Ilar har det gjort här ganska länge, speciellt när man reser sig efter att ha varit sittandes, eller går lite fort. Antar att det är bebis som pressar nedåt. Fast min ligger fortfarande rörlig.
     Då är det säkert snart på G. Dagen innan Noel kände jag mig överkörd av tåget. Helt mör i hela kroppen. Så det kanske är ett bra tecken. Det måste ju vara dags snart. Du ska se att bebben är ute inom ett par dagar. *hoppas*
  • Bjornis
    finskaflikkan skrev 2010-08-09 17:34:03 följande:
    Hej alla i tråden.

Har en fråga ang temp i kroppen när man e gravid?!
    Den ska ju höjas när man e gravid vad jag förstått?
    Jag är i v11+0 och har haft en temp mellan 37,3-37,6 varje dag i princip.
    Om man nu skulle fått mf/ma borde då inte tempen sjunka i kroppen?
    Eller e den lika mkt förhöjt tills hela mf/ma e klart?

Hoppas ni förstår vad jag menar..
    Jag kan bara säga hur det var när jag fick mitt ma. Min temp var fortsatt förhöjd fram till efter skrapningen...
  • JoJo02
    Duntoffla skrev 2010-08-09 21:40:22 följande:
     Då är det säkert snart på G. Dagen innan Noel kände jag mig överkörd av tåget. Helt mör i hela kroppen. Så det kanske är ett bra tecken. Det måste ju vara dags snart. Du ska se att bebben är ute inom ett par dagar. *hoppas*

Hoppas går ju, tror nog mer att det har med svepningen att göra, det var inte nådigt vad ont det gjorde.

Hon tog mitt blodtryck efteråt och sa "oj jag var visst inte så snäll mot dig".
    Det var jättehögt mot vad jag brukar ha. Glad

• Mamsie
    Duntoffla skrev 2010-08-08 20:05:52 följande:
      [bild]

HjärtaLEAHjärta 4115 gram och 51 cm lång
    Men.. herrejisses då... nuttegullemejdå... det var det sötaste jag sett!
    Och jag har sett många nyfödingar - tro mig!
    GRATTIS!
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp ♂ i magen! ~
  • Duntoffla
    JoJo02 skrev 2010-08-09 21:49:00 följande:

Hoppas går ju, tror nog mer att det har med svepningen att göra, det var inte nådigt vad ont det gjorde.

Hon tog mitt blodtryck efteråt och sa "oj jag var visst inte så snäll mot dig".
    Det var jättehögt mot vad jag brukar ha. Glad

Det kan jag tänka mig. Kunde hon se om tappen var öppen något? Tänkte på att mitt drog i gång utav h-vete när BM på förlossningen varit där och pillat. Men då var jag ju redan öppen 3 cm.

Nä, nu ska jag mysa lite med underverket. Håller tummarna för att det snart är på g för er som är nära nu.
Svar på tråden vi som har tempat och nu är gravida/har fått barn