• Bagarn

Barnvagn och flyg.

Jag ska åka till Turkiet snart och undrar lite hur man gör med barnvagnen. Jag har en Bugaboo (med sittdel) och det blir ju änna två kollin av den vagnen. Ska man ta med sig något att plasta in den med själv eller står flybolaget för det? Har läst här innan att dom är slarviga med vagnarna och det känns ju inte så kul. Jag reser med Ving.

Tack på förhand

• Svar på tråden Barnvagn och flyg.
  • Bubblan83

Jag ska också flyga med vagn, en bugaboo, och eftersom jag är lite orolig över deras bagagehantering så tänkte jag köpa en sån där transportväska till vagnen. Lite dyr, men känner att det kan vara värt det att få en hel vagn tillbaka när man landat:)

• fia87

Ett tips är att köpa Prampack istället för bugaboos egna transportväska då det är svårt att få ner allt i den.

• Mars2007

Här hemma brukar man kunna köpa en plastsäck till vagnen på flygplatsen men de gånger jag rest har det inte gått att få tag på på hemvägen. Så har ni inte ordnat ngt i förväg så köp en extra säck på flygplatsen här i Sverige.

Sedan kan de visst vara oförsiktiga med vagnarna precis som med allt annat dock bör väl försäkringen täcka det. Vi har själva köpt en acta graco vagn av enklare modell för resor just för att inte ha "ångest" för vilket skick den kommer i.. det "enda" som hänt med den är att det fått en smäll på ena hjulen så det sitter lite snett.

• MIC

På en del stora flygplatser kan du hyra en väska att packa in vagnen i - kommer inte ihåg vad företaget heter men vi flög från Kastrup/Köpenhamn förra året och hyrde. Fungerade perfekt. 350 kronor för en vecka.

Isak - min solstråle - 080701
  • Mars2007

Oj, vilken smart affärsidé med väskorna!! Det var nytt för mig.

• Bubblan83
    fia87 skrev 2010-05-09 21:10:58 följande:
    Ett tips är att köpa Prampack istället för bugaboos egna transportväska då det är svårt att få ner allt i den.
    det ska jag kolla upp. Har bara tänkt på bugaboos egna, har inte ens reflekterat över andra alternativ:)
  • MIC

Här är dom

http://www.airshells.com/

finns på de flesta stora skandinaviska flygplatserna. Du behåller väskan på orten där du är och lämnar in den igen när du kommit hem. Mycket smidigt och vår vagn fick inga skador alls. Vi åkte med en Acta Graco Mirage-vagn.

Isak - min solstråle - 080701
Svar på tråden Barnvagn och flyg.