Svamp efter mens
Jag har just haft mens och nu verkar jag ha fått svamp. Jag har bara haft det 2 eller 3 gånger under mitt liv, och bara när jag har varit gravid. Nu var mensen lite försenad så jag hade binda i 2 dagar utan att jag hade någon mens, och sedan under mensen använde jag både binda och tampong under hela tiden, även under natten. Iofs brukar jag ha det, för säkerhets skull, men jag kanske inte bytte binda riktigt lika ofta som vanligt eftersom tampongerna inte läckte. Kan det bero på det? Eller varför får jag det nu helt plötsligt? Har iofs ätit rätt mycket sötsaker på sistone, om det kan ha något med saken att göra?
Ska köpa något medel imorgon, men vilket är bäst? Har använt pevaryl, sådan man stoppar upp i slidan, de tidigare gångerna, eftersom en barnmorska tipsade om det första gången. Men är det bra att använda samma verje gång? Och räcker det med en sådan där dos? Kollade runt lite snabbt och såg att det finns kräm också. Tycker nästan det är mest utanpå nu, runt klitoris och så, men även vid slidöppningen och en liten bit in. Det kliar så jag blir galen och när man är hemma kan man ju inte låta bli, hur ont man än får.
Hoppas någon har lite råd och tips. Jag är desperat och själv kan jag inte mycket om sådant här.