Måste man tycka att ens barn är det största i livet?
Nu har jag sett det så många gånger härinne. Anser man inte att ens barn är det största som någonsin hänt i livet så är det något allvarligt fel.
Vad säger du?
Nu har jag sett det så många gånger härinne. Anser man inte att ens barn är det största som någonsin hänt i livet så är det något allvarligt fel.
Vad säger du?
Med tvekan svarade jag ja. Men då är det bara utifrån min egen erfarenhet att där en förälder inte sett sina barn som det största och viktigaste i sitt liv, där har det inte heller varit något bra förhållande mellan förälder och barn. Och i flera av de fallen har barnen farit ganska illa.
Men kanske det finns undantag som jag bara aldrig träffat på?
Man dömer gärna andra utifrån sin egen situation. För mig var det (faktiskt!) en större omvälvning i livet att bli husägare än att bli mamma. Det betyder inte att jag inte älskar mitt barn, utan att det nog var en naturligare förändring som det gick fortare att vänja sig vid. Det är dumt att bestämma sig i förväg på hur man SKA reagera över ditten och datten. Alla har olika bakgrund och olika förutsättningar.
Rent krasst och objektivt så är barnen de facto det största som har hänt mig, för det är stor skillnad på att själv vara barn eller förälder. Men varför ranka upplevelser i livet?
Nej, måste man inte.
Nej. Vad som är viktigast är olika för alla.
Ja barnen ska vara det största i livet. Annars är man sjuk i sitt huvud (inget ont i psykiskt sjuka dock, de kan inte rå för det och är också värdefulla människor).