"Intuition" mor/barn
Har du som är förälder någonsin "känt på dig" att ditt barn mår dåligt, när barnet inte finns i din närhet? I natt hände det igen. Jag drömde att jag blödde näsblod och att det inte gick att få stopp på. Drömmen var otroligt verklig, jag till och med kände lukt och smak av blod. Jag vaknade vid sju och gick för att väcka mitt barn- som låg och sov på en nerblodad kudde, hon hade blött näsblod under natten men inte vaknat av det.
På jobbet för ett par månader sedan fick jag en "känsla" i magen som jag inte kan beskriva riktigt, det var som fjärilar men obehagligt, som en stark oro. En stund senare ringde dagispersonalen och meddelade att mitt barn ramlat och slagit sig och var på väg till akutmottagningen (där jag senare mötte upp. Allt var ok tack och lov).
Jag har flera bekanta som, även de mödrar, beskriver att de ofta vaknar strax före barnet mitt i natten ifall barnen blir sjuka.
Det verkar som att detta fenomen förekommer- att en föräldrer kan "känna på sig" att något inte står helt rätt till med barnet.
Är det intuition? Inbillning tror jag inte att det är.