Inlägg från: killershrew |Visa alla inlägg
  • killershrew

"Intuition" mor/barn

varmchoklad skrev 2010-05-12 11:54:15 följande:
    wow Moster Ia, tack för att du delade med dig av detta. Jag hade börjat känna mig som en "kuf" som ens startat denna tråden, att mina erfarenheter förklaras av slump och hjärnspöken som tillskrivs egenskaper utifrån mitt eget önsketänkande. Men nu vet jag att jag i varje fall inte är ensam Hoppas att din mamma mår bra nu.
    Du behöver inte känna dig som en kuf. Effekterna av confirmation bias har nog alla fallit för någon gång. Är det inte roligt att få veta hur saker och ting egentligen hänger ihop? Att det skulle vara någon slags övernaturlig koppling bör ju låta lite suspekt även för dig.
  • killershrew

kalla den naturlig om du vill. Poängen är att det du kallar koppling sannolikt är effekten av slumpmässiga sammanträffanden.

Kan du ärligt säga att du aldrig känner oro utan att något är fel med dina barn eller att dina barn aldrig mår dåligt på något vis utan att du "känner av det"?

• killershrew

Sen finns det kanske tillfällen då det inte är slumpen utan att du undermedvetet registrerat något och du känner oro som du inte kan sätta fingret på som sedan visar sig vara befogad.

Svar på tråden "Intuition" mor/barn