• konkelbär

Föreställ dig att du åker buss, framför dig sitter en yngre mamma med sin ca 2 år gamla dotter..... (läs)

Föreställ dig att du åker buss, framför dig sitter en yngre mamma (20-någonting) med sin ca 2-3 år gamla dotter... Dottern skriker jättemycket och jättehögt, gör allt hon kan för att slita sig ur vagnen. När hon väl lyckats ta sig ur vagnen lägger hon sig ner på bussgolvet och gallskriker. Ren och skär trots med andra ord.

Mamman tar tag i sin dotter när hon skriker som värst och säger med arg röst att "nu får det räcka, nu är du tyst". Dottern slänger sig fram och tillbaka och mamman gör sitt allra bästa för att hålla barnet stilla.  Mamman är knallröd i ansiktet, ser helt utmattad och smått gråtfärdig ut. Det är tydligt att hon är riktigt arg. Bussresan tar ca 20 minuter så detta hinner upprepas ett antal gånger.

Vad tänker du om situationen som medpassagerare? Vad tänker du om barnet och vad tänker du om mamman?

• Svar på tråden Föreställ dig att du åker buss, framför dig sitter en yngre mamma med sin ca 2 år gamla dotter..... (läs)
  • kalin
    Siamüsen skrev 2010-05-11 23:40:10 följande:
    Spelar vâl ingen roll om man gillar barn eller ej. Barn måste ândå ha rätt att åka buss. En del gillar inte karlar. Ska de ocksa få hitta alternativa fârdmedel?
    karlar stor inte pa samma satt
  • Siamüsen
    kalin skrev 2010-05-11 23:41:39 följande:
    De stör MIG pa samma sâtt. Huvva hur de sitter dâr med sina fula äckliga byxor, sina axlar och sa andas de och håller på. Och alla VET ju att de har en snopp innanför byxan. Hemska!

Tycker fan de ska gå! Komma hâr och störa mig, mig, MIG i min lilla vârld! Hur fan vågar de? Va?
  • Krätchen
    kalin skrev 2010-05-11 23:41:39 följande:
    Äsch. Ge dig
     Du har fått massa råd, öronproppar, taxi etc.

Ett nytt råd: ögonmask så slipper du se alla skrikande snorungar.
  • Krätchen
    Siamüsen skrev 2010-05-11 23:44:16 följande:
    De stör MIG pa samma sâtt. Huvva hur de sitter dâr med sina fula äckliga byxor, sina axlar och sa andas de och håller på. Och alla VET ju att de har en snopp innanför byxan. Hemska!Tycker fan de ska gå! Komma hâr och störa mig, mig, MIG i min lilla vârld! Hur fan vågar de? Va?
    *fnissar*

En snopp som de förmodligen inte har torkat efter kisseriet eller runkeriet*kräks*

Det är karlarna vi ska hata ju.
  • Bangbang
    De stör MIG pa samma sâtt. Huvva hur de sitter dâr med sina fula äckliga byxor, sina axlar och sa andas de och håller på. Och alla VET ju att de har en snopp innanför byxan. Hemska! Tycker fan de ska gå! Komma hâr och störa mig, mig, MIG i min lilla vârld! Hur fan vågar de? Va?
    Karlar? För att inte tala om mörkhyade. Och såna där ungdoma. Eller dom där skrikia störiga kärringarna som aldrig håller tyst i sin syjunta. Jag ska kräva att man utrymmer de kollektiva åkmedlen för min skull så att jag får lugn och ro i! Ingen ska tro att de ska få störa mig i de KOLLEKTIVA färdmedlen!!
  • vadskajaghetadå
    kalin skrev 2010-05-11 23:28:23 följande:
    Klarar barnen av att uppfora sig far man sjalvklart aka buss. Gor dom det inte far man ga eller ta bilen...
    så man ska altså kanske behöva LÅNA pengar för att andra ska få sinnesro? vissa måste faktist åka kommunalt.
  • Siamüsen
    Krätchen skrev 2010-05-11 23:47:30 följande:
    *fnissar*En snopp som de förmodligen inte har torkat efter kisseriet eller runkeriet*kräks*Det är karlarna vi ska hata ju.
    Och säkert testiklar ocksa
  • vadskajaghetadå
    De stör MIG pa samma sâtt. Huvva hur de sitter dâr med sina fula äckliga byxor, sina axlar och sa andas de och håller på. Och alla VET ju att de har en snopp innanför byxan. Hemska!Tycker fan de ska gå! Komma hâr och störa mig, mig, MIG i min lilla vârld! Hur fan vågar de? Va?
    HA HA HA HA
  • Siamüsen
    Bangbang skrev 2010-05-11 23:47:53 följande:
    Karlar? För att inte tala om mörkhyade. Och såna där ungdoma. Eller dom där skrikia störiga kärringarna som aldrig håller tyst i sin syjunta. Jag ska kräva att man utrymmer de kollektiva åkmedlen för min skull så att jag får lugn och ro i! Ingen ska tro att de ska få störa mig i de KOLLEKTIVA färdmedlen!!
    Ja fy! Skandal!
  • Sarah84
    kalin skrev 2010-05-11 23:39:30 följande:
    Dom behover inte uppfora sig som vuxna. Men hystieriska utbrott sasom beskrivs i TS ar inte okej...
    Men det är inte ovanligt att barn får sådan utbrott.
    Det är bara att acceptera att rör man sig offentligt så är inte allt som man tycker de ska vara..
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
Svar på tråden Föreställ dig att du åker buss, framför dig sitter en yngre mamma med sin ca 2 år gamla dotter..... (läs)