• sweetfia

namn på syskon till Lucas ??

ge gärna förslag på både pojk o flicknamn till syskon åt Lucas.
    Inga namn som börjar på L bara..

• Svar på tråden namn på syskon till Lucas ??
  • Marleen

vi ska in för igångaättning imorron o blirde en kille så blir de en LUCAS. vi har nu redan en PHILIP och en ELIN... tycker att de namnen passar mycket bra ihop :D

• nelli08

Lucas & Charlie
    Lucas & Kevin
    Lucas & Casper
    Lucas & Oskar
    Lucas & Isak
    Lucas & Theo
    Lucas & Alexander
    Lucas & Oliver
    Lucas & Elliot
    Lucas & Noah
    Lucas & Jacob
    Lucas & Joel
    Lucas & Vilgot
    Lucas & Eddie

Lucas & Alice
    Lucas & Maja
    Lucas & Alva
    Lucas & Olivia
    Lucas & Vilma
    Lucas & Evelina
    Lucas & Ella
    Lucas & Tilde
    Lucas & Elina
    Lucas & Vilja
    Lucas & Malva
    ?

• DenNamnbitne

Lucas och

Ellen
    Irma
    Kajsa
    Viola
    Gunnel
    Emilia

Staffan
    Harry
    Ture
    Halvar
    Isar
    Abraham

Lycka till nu! Mvh Adrian{#lang_emotions_tomte}

Inget namn är för ringa för att uppmärksammas
  • skoladan

Jag fattar fortfarande inte varför det andra barnets namn ska passa ihop med det första barnets. Det första barnet får ett "eget" namn, men det andra barnet får ett namn som passar med den förstas. Varför? Varför får inte det andra barnet också ett namn som är hans/hennes eget och som inte behöver passa ihop med någon annans namn

• DenNamnbitne
    skoladan skrev 2010-05-12 00:26:23 följande:
    Jag fattar fortfarande inte varför det andra barnets namn ska passa ihop med det första barnets. Det första barnet får ett "eget" namn, men det andra barnet får ett namn som passar med den förstas. Varför? Varför får inte det andra barnet också ett namn som är hans/hennes eget och som inte behöver passa ihop med någon annans namn
    Jag håller egentligen med till stora delar. Jag anser att två syskon kan ha väldigt olika namn som tex Melissa och Karl- och det blir ändå bra, barnen är ju enskilda individer. Det ändå som jag tycker är att de inte ska passa uppenbart dåligt som tex systrarna Sara och Saga, de är kanske för lika. Men just passa med syskon-snacket är nog som du säger lite överdrivet.
  • Rocktroll

Vänner väntar barn och dom tror att det är en liten Lucas i magen. Storebrorsorna heter Rasmus och Alexander.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • SK9

Lucas och

Mary
    Elissa
    Lisa (Ovanligt bland barn nu för tiden!)
    Alexia
    Jessica

Oliver
    Isac
    Jayson
    Vilgot
    Linus

Lycka till :)

• sweetfia

Jag har inte sagt att namnen ska passa ihop, de kommer de ju göra vilket namn man än väljer..
    Men jag vill ha lite förslag, är helt lost på namn just nu..

Eddie Theo och Alice är de enda namnen jag tycker är fina som jag fått förslag på,..

Ja men det visar sig va det blir ;P

• Lillajagmedstorahjärtat

Lucas och...

Evelina
    Nora
    Estelle
    Minna
    Elin
    Simone
    Emily

Vilgot
    Love (vet att du inte ville ha L, men tycker bara det är sååå fint)
    Marcus
    Alex

Pjoknamn tycker jag är otroligt mycket svårare!

Hoppas ni hittar ett som ni tycker om och kommer trivas med! :)

Det där med att två syskons namn ska passa ihop, det tycker jag faktiskt är lite viktigt... Tex att ha ett namn på typ tre bokstäver och ett syskons namn på 12 bokstäver kanske inte "låter" för snyggt, men självklart får man göra som man vill och jag håller med om att man är en individ och inte ett syskonpar eller vad man ska säga ;)

Så jag tycker att det är upp till var och en, vill du att dina syskons namn ska passa ihop "lite" i allafall så fine ;)

Tycker du inte att det spelar någon roll hur de låter ihop så fine ;).

GÖR som du själv vill och tycker, strunta i vad alla andra säger och tycker om det!!!

• SK9

Alicia
    Angelina
    Angelica
    Stephanie
    Freja
    Ines

Noah
    Hugo
    Milo

:)

• clarissan

Man väljer ju ändå ett namn man gillar, inte ett man inte gillar för att det passar med det andra
    Ian och Hector är mitt favvokillnamn just nu och Isabelle är bland det finaste namnet jag vet.

• Bumbis09

Alfred
    Isak
    Valter

Välkommen lilla Filip
  • Bumbis09

Och Filip såklart som min lilla kille heter :) Det passar med Lucas tycker jag

Välkommen lilla Filip
  • galnevale

lukas och ida

Vi hade inga bra namn på vår minsting när hon låg i magen. vi visste inte vilket kön. När hon sen var född så stod det mellan Molly och My. Men inte för att det skulle "matcha" Fanny för det gör det inte men för vi gillade de namnen.
    Storasyster fick sedan bestämma och när lillasyster var något dygn var det bestämt att det hon skulle heta My.

Svar på tråden namn på syskon till Lucas ??