• DHF

Rubens Barn, dockor till pojke

Är det någon här som har en docka från Rubens Barn?

Tycker de är så fina. Tänkte jag skulle beställa en till min pojke (han är 2,5 år) så att han även ska få leka lite med "tjejiga" leksaker.
    Är de bra? Går de tvätta i maskin? Är de välgjorda? Omtyckta av ditt/dina barn?
    Vart har ni köpt de?
  • Svar på tråden Rubens Barn, dockor till pojke
  • Småtokig
    http://www.lekvira.se/?page=prod&prod=94

Här köpte jag till min dotter. Jag slapp förvisso frakten eftersom jag skickade min mamma att hämta den i butiken. Men deras priser är bra. just nu iaf. Jag tycker att de är välgjorda och enligt Lekvira så ska de gå att tvätta i maskin. Det finns flera olika sorter, orginal, little och babys mfl.
    ♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • TheMother

Gud vad söta!
    Blir sugen på att beställa till min son med, om det inte vore för priset :/

Mamma till Anton 080920
  • DHF

Lekvira tittade jag just på.

Kan man ta av dockan kläderna?
    Kan bara inte bestämma mig vilken jag ska köpa. Det är ju gulligt att de även gör pojkdockor tycker jag.
    Har ju två söner hemma så kanske att jag beställer 2 stycken på en gång. Visserligen är den yngsta bara 1 år, men de växer ju snabbt ;)
    Får se hur jag gör. Har just beställt böcker och cd-skivor till de för nästan 2000 kr. Vill inte att de bara ska få och få. Kanske väntar tills den äldre fyller år i september.
  • Småtokig

Ja, man kan ta av kläderna.
    Min dotter fick sin i julklapp förra året och hon blev 1 år nu i April. Hon leker förvisso inte med den ännu.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Tygtiiger

Jag tycker de är lite hemska men de är väldigt populära bland många barn iom att de har uttrycksfulla ansikten, är mjuka och har lite tyngd i baken så de känns som ett riktigt barn. Bra med dockor även till pojkar, både pojkar och flickor behöver öva på docklekar och omhändertagande så att de blir bra föräldrar när de är stora!!

Till vår son köpte vi en vanlig bebisdocka, den var kul ett tag men inte längre - kanske poppar till sig om han får ett syskon någon gång.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Tårtsmulan

Klar mina grabbar har  Rubens barndockor, de har alla fått dem i namngivningspresent. De håller bra att leka med och går utmärkt att tvätta i tvättmaskin vid behov, kvaliten är jättefin. (Min dotter har så klart en egen också...)

Svar på tråden Rubens Barn, dockor till pojke