• samara

Allting förlorat en 3:e gång??

Just nu känns allting otroligt hopplöst och tråkigt...har två x och ett ev mf bakom mig...fick nyligt reda på att jag var gravid igen!! Och eftersom jag haft x så vill de att man ska göra tidigt vul så fort som möjligt...
    Sagt och gjort...ett tidigt vul gjordes idag, men han kunde bara se en hinnsäck, gulesäck...inget foster, och inga hjärtslag!!

Hade sista mensen 28/3...stegring på äl test 12-13/4.....så borde ju vara i slutet på v 6, början på v 7 iaf nu....då borde man ju se ifall det finns något liv därinne...eller??
    Han sa att det ev kan vara för tidigt att se nåt ännu, att jag haft äl senare än jag trott...men även att detta kan vara en onormal graviditet, som kommer bli ett mf....

Ska tillbaka om en vecka för att se om ngt växt till sig...men just nu känns allt bara så ledsamt...nånstans har man redan ställt in sig på att man kommer förlora den här graviditeten oxå... känns som 3:e gången gillt i dålig bemärkelse!!

Alla runt omkring en antingen är gravida, eller har fått smått...och det verkar gå så lätt för alla...varför vill det inte funka en endaste gång för oss??

• Svar på tråden Allting förlorat en 3:e gång??
  • samara

Tack!! men borde det inte finnas någon tillstymelse till fosteranlag iaf?? Han såg varken eller...bara säck...

• Teskedsmamman
    simba skrev 2010-05-10 17:26:33 följande:
    Tack!! men borde det inte finnas någon tillstymelse till fosteranlag iaf?? Han såg varken eller...bara säck...
    Inte helt säkert, hade du stegring 12/13 så hade du ägglossning typ 13/14 och så upp till 12 dagar innan det fäster i livmodern... det kan spela på mer än en vecka när det fäster och då kan det vara så att det är svårt att se något...
    3 killar & pojke v27 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • samara

Ok, dina ord ger iallafall en liten gnutta hopp om att det kanske kan se annorlunda ut om en vecka =)
    Man känner sig bara så otroligt nedslagen just nu, och det är så svårt att tänka positiva tankar...
    Det senaste året har knäckt mig totalt, och just när man trodde sig vara starkare, så kom detta! Platt mot marken igen liksom!

Vågar inte tro, för varenda gång hittills som jag gjort det, så har det slutat med dåliga nyheter...

Ursäkta för mina verkligt totala negativa ord just nu...måste väl bara hinna ifatt i tanken igen! Vill inte ta till mig att detta faktiskt kanske är på väg att hända igen!

Men tack för positiva ord =)

• eliza34

Om man såg gulesäck betyder det att ett foster har börjat anläggas, gulesäcken är en del av fostret. Foster bör ses vid en hinnsäcksdiameter över 16 mm. Beroende på ultraljudsapparat ses foster med hjärverksamhet från 2 mm upp till 7 mm fosterlängd(CRL). Man ser nästan alltid hjärverksamhet i slutet av v 6+. Du är nu i v 5+6- 6+0 om räknar efter äl, helt normalt att inte se foster. Hinnsäck med gulesäck låter som ett helt normalt ultraljudfynd i den veckan.
    Lycka till på ul nästa vecka.

• Teskedsmamman
    simba skrev 2010-05-10 21:39:30 följande:
    Ok, dina ord ger iallafall en liten gnutta hopp om att det kanske kan se annorlunda ut om en vecka =) Man känner sig bara så otroligt nedslagen just nu, och det är så svårt att tänka positiva tankar... Det senaste året har knäckt mig totalt, och just när man trodde sig vara starkare, så kom detta! Platt mot marken igen liksom! Vågar inte tro, för varenda gång hittills som jag gjort det, så har det slutat med dåliga nyheter... Ursäkta för mina verkligt totala negativa ord just nu...måste väl bara hinna ifatt i tanken igen! Vill inte ta till mig att detta faktiskt kanske är på väg att hända igen! Men tack för positiva ord =)
    Jag vet precis hur det känns, har haft två ofostriga graviditeter....

Att ha en "Hoppas pådet bästa, förvänta det värsta" är kanske en bra attityd, men det är enkelt att bara gräva ner sig i nattsvart mörker...
  • samara
    Eliza34:Han sa inget om hur stor hinnsäcken var, så det vet jag inte...tyckte han sa att han såg gulsäck, men jag kan ha hört fel, och att det bara var hinnsäcken där...blev så chockad när han sa att han inte såg nåt, så jag bara tänkte att jag ville ut därifrån..men såklart hoppas jag du har rätt, och att det ska se annat ut om en vecka =)

Teskedsmamman: Jo det är verkligen lätt att fastna i tårar..dem har jag blivit väl bekant med...blir så imponerad av dem som trots mkt hårda smällar ändå lyckas behålla glädje, och hålla sig starka...
    Hur gör man för att hålla upp sig själv medans man faller liksom?
  • Teskedsmamman
    simba skrev 2010-05-10 22:29:22 följande:
    Eliza34:Han sa inget om hur stor hinnsäcken var, så det vet jag inte...tyckte han sa att han såg gulsäck, men jag kan ha hört fel, och att det bara var hinnsäcken där...blev så chockad när han sa att han inte såg nåt, så jag bara tänkte att jag ville ut därifrån..men såklart hoppas jag du har rätt, och att det ska se annat ut om en vecka =) Teskedsmamman: Jo det är verkligen lätt att fastna i tårar..dem har jag blivit väl bekant med...blir så imponerad av dem som trots mkt hårda smällar ändå lyckas behålla glädje, och hålla sig starka... Hur gör man för att hålla upp sig själv medans man faller liksom?
    Man faller färdigt, plockar ihop bitarna och ger sig fan på att lyckas.... Det gör ont att landa men jag ser inte att jag har haft andra alternativ...

Första gången hade jag ingen ANING om att man kunde vara gravid utan foster, andra gången visste jag vad som var på gång men hoppades så klart... Det gjorde ont men jag var förbered....
  • carrro

jag gjorde tidigt vul med min första pojke och då såg man bara två små säckar lixom..... i v 10 gjordes ett nytt och då såg man både hjärtat och bebben så visst finns det hopp Tänker på dig

• samara

Du har så rätt!! Jag vill inget hellre än att lyckas tillsammans med min sambo..och att vi ska få vårat efterlängtade gryn snart=)
    Man har blivit skrämd när man nu fått vara med om saker man inte ens visste kunde hända, men samtidigt så har den rädslan bara växt till en enorm mersmak på nåt vis!
    Jag stod oxå som ett hallon och gapa första gången när läkarn sa att jag hade ett foster i livmodern, men inga hjärtslag, samtidigt som jag hade ett x i ena ledarn...knappt 2 mån senare ett nytt x i samma ledare...och nu satt det ju på rätt ställe iaf, så det är ju nåt positivt i hela kråksången iaf =)

Men man slutar aldrig förvånas av allt som kan hända!!
    Är skönt och prata av sig här med andra som vet vad man pratar om och som förstår!
    Har läst svar du gett andra oxå, och du har mkt kloka ord, och råd =)

• samara

carro: tack för dina tankar, de värmer mkt ska du veta=) och de ger mig hopp!!

• samara

Man ska inte gräva ner sig i sina tårar, men det är skönt att gråta ordentligt när man behöver det! Jag har alltid blivit hjälpt av musik, det hjälper mig att bearbeta mkt av de tankar och frågot jag har/haft...
    Celine dion - Fly och -Call the man är ett par av dem jag verkligen får gråta ut till just nu!!

Svar på tråden Allting förlorat en 3:e gång??