Inlägg från: Anonym (mötesbokare.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mötesbokare.)

endast provision.

Hoppas ni kan acceptera att jag vill vara anonym... efter som jag verkar vara en blåst idiot.
    Vad tycker ni om det här...
    Jag har precis börjat på ett företag som mötesbokare. Jag har ju iofs bara jobbat 2 dagar men de ser mörkt ut.
    Eftersom jag bara får provision 300kr vid varje bokat möte 1-7000 för varje kund.
    Så alltså lyckas inte jag med att få ngt inbokat möte står vi på bar backe här hemma...
    Enl. min chef är provisionen bara första månaden....

• Svar på tråden endast provision.
  • Anonym (mötesbokare.)
    NadiaMi skrev 2010-05-10 17:15:23 följande:
    Vad säger facket?
    jag har  inte rätt till facket.. de kostar pengar och de är svårt när man inte har lön.
  • Anonym (mötesbokare.)
    NadiaMi skrev 2010-05-10 17:21:10 följande:
    De flesta fackförbund har en hemsida där det finns svar på vanliga frågor, eller där man kan kolla lite grundläggande fakta, som om det är okej att ge lön enbart grundat på provision. Att ha en låg grundlön och resten provision är ganska vanligt, men att gå helt på provision och inte ge någon som helst grundlön låter i mina ögon rejält fel. Hur många timmar ska du jobba? Och hur ser anställningskontraktet ut?
    jag jobbar 9-11.30 sen 13-16 De blir 5 ½ timme? MEn är ju på kontoret mellan 9-16 Dessutom ska företagstelefonen stå på mitt bord, så man kan nå företaget på dess fasta telefoni.

Anställningskontraktet är inte på skrivet ännu. Skulle skett i dag,.. men jag glömde totalt bort de. =(

Ja de känns fel. För lyckas jag inte har jag vart gratis arbetskraft en hel månad.
  • Anonym (mötesbokare.)

ja i princip så.
    Men kruxet är att han ändrade på själva anställningen när man var på intervju. Först var de fast lön 2-3 dagar i veckan.
    Nu är de EV. lön 5 dagar i veckan.

• Anonym (mötesbokare.)

Ja.Jag ska se vad chefen säger i morgon.

• Anonym (mötesbokare.)
    NadiaMi skrev 2010-05-10 17:54:50 följande:
    Jag håller tummarna för att det har blivit något missförstånd någonstans och att det reder ut sig på ett bra sätt.
    man kan ju alltid hoppas :(
Svar på tråden endast provision.