• KRSn

Randig tapet till panel, funkar det?

Hello!
    Jag skulle så gärna vilja se bilder på randiga tapeter ihop med panelvägg.
    Eller ja, bröstpanel heter det väl. Halvvägs eller så..

Funkar det ihop? Kan inte riktigt få ihop i mitt huvud hur det kan se ut.
    Så om ni vet nån sida eller ha nån bild, visa mig gärna! :)

ska tapetsera om och måste välja tapeter ikväll.. :S

• Svar på tråden Randig tapet till panel, funkar det?
  • SeTa

Jag vill också se det! Har precis samma funderingar!

• SeTa

Vi ska snart flytta och i matrummet är det bröstpanel. Min tanke är att måla den vit och ha en väldigt diskret bredrandig tapet ovanför. Färgskillnaden på ränderna ska alltså vara ganska liten, men man ska ändå ana att den är randig.
    Hajjar du?

• KRSn

Hajjar precis. Jag kan tänka mig lite begetonade ränder. Vi ska göra om i matsalen nu, och sätta dit panel :) Men rutigt är också underbart. :)

Hoppas att nån kan visa oss snart. Jag har sett en fin bild, med blå/vita tjocka rände,r det var snyggt. I det marina temat, men jag är ute efter lantligt. Lite ljusare. inte binda mig till en färg så.. :P

• SeTa

Jag tror att vi har hyfsat samma bild, hoppas någon kan förmedla den till oss.
    Jag har också sett en marin tapet i det stuket, det var den som fick mej in på idèn, men jag vill inte heller ha det temat.
    Huset vi flyttar in i är från sent 1800, så det marina var inte så populärt just då.

• Ulla-Britt
    KyssVi har vit bröstpanel, och randiga tapeter i 2 grå nyanser.
          En vit hylla med kokböcker och lite antika föremål på väggen ovan panelen gör att ränderna inte känns eller ser intakta ut.
    Trivs väldigt bra med den randiga tapeten.
  • Ulla-Britt

Glömde att nämna att du kan gå in på Tapeter och klicka dig fram till t.e.x Boråstapeter, där kan du tapetsera och kolla olika allternativ.
    Eco Duro finns också som  provtapetsering.

Svar på tråden Randig tapet till panel, funkar det?