• Anonym (student)

Kan man ta lån som student om man har en fast tjänst i grunden?

Jag skulle behöva låna 30 000 för jag måste renovera min lgh lite, köpa både ny spis och ugn tex och även lite annat som måste åtgärdas. (har inga lån på lgh så jag kan inte baka in det i någon bolån)

Jag pluggar och  har 1 år kvar av min utbildning men är tjl från en tillsvidare anställning så jag är inte helt utan jobb, jobbar lite extra på det jobbet.

På grund av min låga årsinkomst (80 000 förra året) har jag dock enbart Lendo att välja på då de flesta andra låneinstitut kräver 100 000 eller 150 000 i årsinkomst. Deras ränta när man lånar 30 000 var bara 3,95% vilket också kändes bra.

Men när jag fyller i deras låneforumulär kan man bara välja studerande eller anställd, man kan inte ge fler alternativ. :P Och som studerande är jag inte lånevärdig så att säga.

Har mailat dem men är lite nyfiken på om någon här har lite koll.

• Svar på tråden Kan man ta lån som student om man har en fast tjänst i grunden?
  • Malibu

Det är säkert olika från fall till fall. mitt tips är att ta personlig kontakt. Vi fick bolån när jag var student, men precis som du var jag tjänstledig från en tillsvidare tjänst.

• Anonym (student)
    Malibu skrev 2010-05-11 09:59:58 följande:
    Det är säkert olika från fall till fall. mitt tips är att ta personlig kontakt. Vi fick bolån när jag var student, men precis som du var jag tjänstledig från en tillsvidare tjänst.
     Jag har mailat dem nu och vi får väl se vad de svarar.
  • Kjell2

Om du har en obelånad brf och det inte rör sig om mer än 30 000 tycker jag du ska ta ett snack med din bank. Vilkoren blir betydligt bättre om du får en bostadslån av banken.

• Anonym

Vi fick låna 3 milj trots att jag inte hade något jobb alls just då, så ta ett snack med banken. De ansåg i vårt fall att eftersom min man hade fast anställning och min bransch var på uppåtgående så skulle det ordna sig ändå. Lycka till!

• Anonym (student)