Har Pampers fått fnatt
Har kört med Pampers baby dry strlk 3 ett tag nu och har verkligen gillat dem skarpt. Idag var det dags för ett nytt paket, men ser när jag öppnar det att blöjorna ser helt annorlunda ut. Till att börja med så är blöjorna helvita och det enda "trycket" är där man fäster tejpen. Må så vara, jag kräver inte en massa lulllull på blöjorna, men det stannar liksom inte där. När jag jämför med en blöja ur förra paketet så ser jag att den gamla blöjan har "stoppning" längre upp mot ryggen..den känns även mer rejäl än den ur det nya paketet.
För ett tag sen köpte vi active fit att ha som dagblöja, där hade man tydligen nån designtest enligt en lapp som låg I paketet. Utanpå såg jag ingenting om nåt designtest. Även där så var blöjan sämre än sin föregångare så att säga. Har pampers fått fnatt eller? Och varför är de så otydliga med att de gör förändringar, blöjorna kostar ändå runt 100-lappen och så spännande är det inte att komma hem med ett paket som i värsta fall blir "obrukbart". Active fit blöjorna vågar vi bara använda efter att sonen bajsat, och det gör han inte varje dag.