• xXMaLoXx

Har Pampers fått fnatt

Har kört med Pampers baby dry strlk 3 ett tag nu och har verkligen gillat dem skarpt. Idag var det dags för ett nytt paket, men ser när jag öppnar det att blöjorna ser helt annorlunda ut. Till att börja med så är blöjorna helvita och det enda "trycket" är där man fäster tejpen. Må så vara, jag kräver inte en massa lulllull på blöjorna, men det stannar liksom inte där. När jag jämför med en blöja ur förra paketet så ser jag att den gamla blöjan har "stoppning" längre upp mot ryggen..den känns även mer rejäl än den ur det nya paketet.

För ett tag sen köpte vi active fit att ha som dagblöja, där hade man tydligen nån designtest enligt en lapp som låg I paketet. Utanpå såg jag ingenting om nåt designtest. Även där så var blöjan sämre än sin föregångare så att säga. Har pampers fått fnatt eller? Och varför är de så otydliga med att de gör förändringar, blöjorna kostar ändå runt 100-lappen och så spännande är det inte att komma hem med ett paket som i värsta fall blir "obrukbart". Active fit blöjorna vågar vi bara använda efter att sonen bajsat, och det gör han inte varje dag.

• Svar på tråden Har Pampers fått fnatt
  • FamHull

Har tyvärr inget svar men kommer nyfiket följa tråden du jag själv upptäckte samma "problem" häromdan...

• solida

Det verkar skumt, Libero har nämligen också börjat med helvita blöjor (stlk 6) helt plötsligt utan någon info... Sammanträffande???

• xXMaLoXx

Jag vet att Libero haft problem tidigare, de trycker sina blöjor på samma ställe som icas och det hade blivit knas.
    Här är det dock inte bara trycket...hela blöjan är annorlunda. Nu har jag alltså köpt två olika varianter av Pampers där blöjorna varit helt åt fanders. I det första fick man ju iof en liten lapp där man talade om att man körde en designtest...generöst..pfft

• LillaFlingan

vi brukar köpa baby dry (heter dem så? nr 4 tror jag det är)..
    men så köpte vi nytt paket nu och de läcker... det står att de ska hålla upp till 18kg!!

vår son väger max 11,5kg!
    och blöjan täcker inte hela rumpan liksom (ut på höften sas som den ska)...

och pampers byxblöjor sitter inte heller bra, även fast viktangivelsen på dem är rätt så åker de ner heela tiden..
    vi köpte liberos byxblöjor och de sitter som en smäck!

• fritzz

min dotter har haft aktive fit.. och har vart jätte nöjdå med dom.. men så för några veckor sen när jag köpte nytt paket.. märkte jag  oxå att de inte fanns någon stoppning bak till.. tyckte inte att dom höll lika tätt som dom förra blöjorna.. så jag ringde å klaga.. fick en värdecheck på 110 kr, på valfria pampers produkter

• Tuss73

Jag har råkat ut för samma! Papers active fit utan stoppning upp mot ryggen, kändes verkligen som om dessa blöjor kommer att läcka!

• sataya

gud vad ni skrämmer mig.. jag köper up&go åt min dotter och har ännu inte stött på detta problem...
    men det är de enda blöjor hon inte blir röd av så jag hoppas det inte blir sämre blöjor...

• xXMaLoXx
    fritzz skrev 2010-05-12 14:39:10 följande:
    min dotter har haft aktive fit.. och har vart jätte nöjdå med dom.. men så för några veckor sen när jag köpte nytt paket.. märkte jag  oxå att de inte fanns någon stoppning bak till.. tyckte inte att dom höll lika tätt som dom förra blöjorna.. så jag ringde å klaga.. fick en värdecheck på 110 kr, på valfria pampers produkter
    Ja det blir ju ett drygt blöjpaket det, blöjorna är det enda jag använt av pampers produkter. Dock så blir man ju tveksam till om man vill fortsätta nu.

I det första paketet med active fit fick vi ju som sagt med en lapp där de informerade om designbyte, men jag såg inget PÅ paketet vilket känns rätt skevt. När du väl upptäcker det så är ju förpackningen redan bruten och du hade ingen chans att välja bort blöjan. Det andra paketet nu stod det ingenting varken utanpå eller inuti. Neh, överväger nästan att testa libero igen.
Svar på tråden Har Pampers fått fnatt