• Lanloun

Hur snabbt gick ni ned med LCHF?

Tell me

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur snabbt gick ni ned med LCHF?
  • ThePointOfItAll

Jag minns inte när, men jag gick ner 12 kg på 4 månader. Sen 12 kg med cambridge och nu har jag precis börjat med lchf igen. Har än så länge blivit av med 1,5 kg vatten sen i söndags. Hoppas på några hundra gram viktnedgång tills i morgon.

• HMEJ

Första månaden nästan 10 kg.. sen gick det långsammare.. typ 2 kg i månaden. Har börjat fuska lite nu men går fortfarande ner:) -20 kg på 5 månader känns ändå helt ok.

• Lanloun
    ThePointOfItAll skrev 2010-05-11 09:00:53 följande:
    Jag minns inte när, men jag gick ner 12 kg på 4 månader. Sen 12 kg med cambridge och nu har jag precis börjat med lchf igen. Har än så länge blivit av med 1,5 kg vatten sen i söndags. Hoppas på några hundra gram viktnedgång tills i morgon.
    Hur vet du att du blivit av med 1,5kg vatten? Är inte det farligt? Är det alltid så med LCHF, att det man går ned i början endast är vatten? Så omotiverande
  • ThePointOfItAll
    Lanloun skrev 2010-05-11 09:04:54 följande:
    Hur vet du att du blivit av med 1,5kg vatten? Är inte det farligt? Är det alltid så med LCHF, att det man går ned i början endast är vatten? Så omotiverande
    Varför skulle det vara farligt?
    Kolhydrater binder vatten så när man utesluter kh så försvinner vattnet först, det är oftast runt 2 kg. Det är så både med lchf och vlc-dieter(cambridge, nutrilett m.m). Det är därför man rasar ett par kg första veckan, vet man om det så är det ju inte omotiverande så länge man håller sig under 20g kh och fortsätter gå ner. Kilona är inte det viktigaste, man ska gärna mäta istället. Jag har sedan augusti förlorat långt över 20 cm i midjan, sammalagt över 100cm i omkrets på olika ställen på kroppen, det är motivation. Har gått från stl. 46-48 till 38-40.
  • Missnööjd
    HMEJ skrev 2010-05-11 09:04:18 följande:
    Första månaden nästan 10 kg.. sen gick det långsammare.. typ 2 kg i månaden. Har börjat fuska lite nu men går fortfarande ner:) -20 kg på 5 månader känns ändå helt ok.
    Bara med LCHF eller inklusive träning?
    Alva - Min skatt!
  • HMEJ
    Missnööjd skrev 2010-05-11 09:13:20 följande:
    Bara med LCHF eller inklusive träning?
    Vardagsmotion.. promenad till och från jobbet på ca 45 min per dag. Orkar inte köra hårdträning utan kolhydrater:(. Så det är lite tråkigt.
  • Hyppolite

Oavsett vilken bantningsdiet man kör med så är det alltid vatten man tappar från början när man börjar gå ner i vikt. 2-4 kilo är vatten beroende på hur mycket vätska man samlar på dig med vanlig kost.

• Anna o Leia

första veckan gick jag ner 2 kg, och nästa vecka gicka jag ner 2 kg till

• Anna o Leia
    Anna o Leia skrev 2010-05-11 16:43:31 följande:
    första veckan gick jag ner 2 kg, och nästa vecka gicka jag ner 2 kg till
    nu har jag haft ett uppehåll från lchf i en månad med en del kolhydrater i födan , men har inte gått upp något igen.
    ska på LCHF snart igen
  • Lindis41

ngn som har tips m ngn bra sida m lchf så man kan få tips o råd o recept?

• bambigirl

Äter iofs GI men första 3 veckorna är utan kolhydrater blir ju lchf. Gick ner 3 kg första veckan...

• Lanloun
    Lindis41 skrev 2010-05-13 21:16:25 följande:
    ngn som har tips m ngn bra sida m lchf så man kan få tips o råd o recept?
    www.alltomlchf.se
  • Fru Gustavsson

ett- två kilo första veckan, sedan dess totalt 23 kilo sen mars förra året.

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Mamsterbabe

oj, vad ni är duktiga!
    jag har ganska nyss börjat med lchf & känner mig "fräschare" iallafall, även om jag kanske inte har gått ner i vikt ännu.
    fuskade nu i helgen, har fyllt år & det var kalas, inte alltför bra. .
    men nu är det nya tag, fram med fettet & bort med kolhydraterna!  Cool

Svar på tråden Hur snabbt gick ni ned med LCHF?