• snillis

har du någongång lämnat ditt barn på ett lekland?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 09:09
    Med anledning av den här tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m52351263.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 09:28
    Jag menar såklart på ställen där man inte får lämna barnen utan uppsikt. Ursäkta att jag inte var tydlig.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden har du någongång lämnat ditt barn på ett lekland?
  • Mamma 03 09

Ja om du menar typ "Småland" på Ikea som lekland, så har sonen varit där några gånger medans vi andra handlat då han själv velat det och det är roligare för han än att gå i affären.

Mina Hjärtan.. Casper 030505 Ronja 091029
  • Isalel

Ja en gång, men aldrig mer...vill skulle in där och låna toaletten och sedan vägrade sonen följa med ut, han ville ju leka :)

Men maken på mer opedagogisk personal har jag inte varit med om! Stog och skällde på ett annat barn när jag kom och hämtade min son, och det var inte i rimliga mängder om man säger så, världens avhyvling för en som hade ställt sig upp på en stol (men som omedelbart gick ner när hon sa till)....
    Så näe...inte igen...

• Erkens mamma

Ja men då på ställen som har tillsyn av barnen. Typ Småland på IKEA.
    Men att lämna dem på ett ställe i tre timmar utan att stället har personal som ser till barnen. ALDRIG!!!!! Fattar inte hur man tänker. 3 timmar är ju jättemycket dessutom!

• gryning2

Nej, min son är så liten. Men jag läste tråden och det är ju helt oacceptabelt att lämna en 4-åring så. Kanske skulle jag kunna lämna min son 2 timmar om han var 8-9 år och hade en kompis med sig samt att någon kunde nå mig på en gång, men det är tveksamt ens då.

• Isalel

oj jag läste inte länken, nej så har jag inte gjort och skulle aldrig göra...Jag trodde du menade sån där barnpassning i butikerna, typ ica maxi eller ikea..

• Masmamma

Ja, men då bara på Småland på IKEA, där de får vara max en timme, och där personalen ser efter barnen och kan nå mig direkt på mobilen om det skulle hända något.

• Rhoda Horswunce

Det framgår inte i den här tråden om du menar att man lämnar dem obevakade. Det skulle jag självklart aldrig göra! Att man däremot lämnar dem där de är övervakade av personal (som på ikea, t.ex.) tycker jag är ok, men jag har inte gjort det själv.

• cicci85

Har läst länken och skulle aldrig lämna mina barn på det sättet!

• SunnyBunny

Nej absolut inte! Varken på IKEA med överbevakad pesonal eller nån annanstans! Ända stället jag lämnar mitt barn ensam utan mig är på dagis!

Tyvärr är jag en av dem här mammorna som har blivit vett skrämd av allt som hänt och allt media skriver om! När jag var liten lekte jag som 4-5 åring ensam ute på lekplatsen (t.o.m yngre) med dem andra barnen utan att föräldrarna var som hökar över oss, idag finns det tyvärr inte i min värld:/ Ser verkligen inte fram emot när min dotter växer upp *suck*

• Guld gossarnas Super Mamma

ALDRIG! inte så som de i länken,men på IcaMaxi och till Småland på ikea,gillas skarpt! och då handlar det ju endast om max 1 timma.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Mamma 03 09

Skulle ALDRIG lämna mina barn så.... missade länken

Mina Hjärtan.. Casper 030505 Ronja 091029
  • 071001

Nej. Siri har alrig besökt ett heller, men jag skulle inte lämna henne där.

• snillis

Igår när jag var på Busplaneten i Umeå var det en 6-årig pojke som lämnades av av sin pappa, som sedan hämtade honom en timma senare ca.
    Så det verkar vara ett inte helt ovanligt fenomen.
    Har även sett det på vårt andra lekland i stan.
    Jävla idioter!

• kmn2

Jag bir så fruktansvärt irriterad på de föräldrar som lämnar sina barn utan uppsikt! Var på Andys lekland med min 19-månaders tjej i helgen. Vi höll oss i avdelningen för barn 0-3 år eftersom hon fortfarande är så liten och inte alldeles stadig på benen. Jag vet inte hur många gånger jag (på ett trevligt sätt) fick be större barn, över tre år att lämna inhängnaden. De far runt som vildar och är direkt farliga för de små barnen. Var är deras föräldrar? Är det inte deras jobb att hålla reda på sina barn?

• Maria222

Nej av två anledningar. Den första är att jag inte skulle lita på att han är i trygga händer, och den andra att han själv är alldeles för blyg för att ens vilja det själv.

Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • Hannah76

Nej det skulle jag aldrig göra. Det verkar ju helt sjukt, man kan inte vara särskilt rädd om sitt barn om man gör så..

• VirrigaVera

Nej jag har aldrig lämnat mina barn obevakade på det sättet. De har däremot fått vara i IKEAS lekhörna men då fanns det personal där.

• Maria222
    Maria222 skrev 2010-05-11 10:24:48 följande:
    Nej av två anledningar. Den första är att jag inte skulle lita på att han är i trygga händer, och den andra att han själv är alldeles för blyg för att ens vilja det själv.
    Nu menade jag ikea och liknande.. såg att tråden handlade om Obevakade ställen och då är det ett stort NEJ, pga att det är fruktansvärt oansvarsfullt och elakt mot barnet att göra på det sättet.
    Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • Linda1976

Nej. Jag litar inte på okända människor, och dottern skulle nog inte vilja heller.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden har du någongång lämnat ditt barn på ett lekland?