Inlägg från: Sarasvensson87 |Visa alla inlägg
  • Sarasvensson87

Pergo dubbelkur

Jag hoppar in i denna tråd om det är okej:) Jag ska börja med dubbelkur pergo på lördag! Jag blev otroligt glad nu då mensen kom så att jag kan börja äta pergo och så att jag och sambon kan hoppas på och jobba på att vi ska lyckas med ett mirakel:)

• Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-20 18:17:04 följande:
    En 87:a, vad roligt!Kul att du ska börja med dubbelkur på lördag! Hoppas att det kommer en härlig ägglossning sen då! Ska du kolla med VUL senare i veckan då?Stort lycka till! :)
    Ja visst vetdu:) Såg att du var 87a med:) Ja det ska bli kul, har käkat vanlig enkel kur förut, hände inte så mycket! Så jag ska börja med dubbelkur, så hoppas att det ska hjälpa oss på traven! Nej blir inget VUL, ska börja utredning till hösten så doktorn sa nu att jag skulle börja med dubbelkur pergo och köra på, vet inte riktigt hur han tänkt sig eftersom det vore ju bra att se så jag inte får för mkt och så jag blir över stimulerad, men jag kör på och gör som jag blivit tillsagd:) Förhoppningsvis lyckas vi innan utredningen drar i gång i höst
  • Sarasvensson87
    LenaP83 skrev 2010-05-20 17:19:50 följande:
    hoppa in du=) va roligt...hoppas d lyckas för dig me
    Det vad snällt att jag fick vara med:) Ja jag hopaps att det kommer lyckas för oss nu:) Hoppas jag att det gör för er alla andra med:)
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-21 09:13:24 följande:
    Okej, jag åt också dubbelkur förra månaden (har bara ätit två kurer Pergo), och fick en liten, liten ägglossning, den var rätt klen enligt blodprovet. Så därför jag ätit dubbel nu :) Så nu ska jag ägglossa söndag-måndag nångång här enligt läkaren :)Vad synd att du inte får göra nåt VUL, dels för att det är skönt och veta att man inte är överstimulerad, men det är lika roligt att se att det verkligen finns ett ägg!Men det klart du ska göra som din läkare säger, och jag hoppas verkligen att det tar sig med hjälp av Pergo så du slipper dra igång nån utredning i höst! Det hade ju varit perfekt! :)Men eftersom man ägglossar med Pergo, så borde det ju vara fullt möjligt att lyckas bli gravid också, kan jag tycka!Nu kör vi på! :)
    Okejokej! Ja men sist då jag åt pergo så blev det vul, jag har ju fina ägg! Men det är så att min ägglossning är för dålig eller för svag, så därför jag måste börja äta pergotime. Vi har försökt i 20 månader snart, utan att bli gravid! Så jag hoppas på underverk! Ja vi får verkligne hoppas det så att vi slipper utredning! Hoppas så innerligt att ni andra lyckas med=) Ja nu kör vi så att der ryker;)
  • Sarasvensson87
    MrsHW skrev 2010-05-21 12:31:46 följande:
    Så olika läkare är! Min gyn ville att vi skulle göra uppbehåll under sommaren eftersom att dom inte kunde kolla mig med VUL var gång och hon ville inte riskera mångbebisar.. Men jag tyckte det var en jättedum idé.. Jag vill ju inte vänta! :P
    Ja läkare är allt olika, det beror alldeles på vem man får träffa.. nog för att denna läkare har vi snart haft i ett år! VUL har de ju gjort förut på mig då jag åt enkel kur pergo, å då hade jag ju fina ägg och många och allt såg bra ut. Men jag ägglossar för dåligt, så nu har jag 1 dag kvar med dubbelkuren pergo, så får se om den gör susen:) Fast vore skönt att veta så jag inte blir överstimulerad, menmen! Förstår att du inte vill vänta! Strunta i vad hon säger och kör ändå;) Haha
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-22 17:29:45 följande:
    Samma här, har massvis med fina ägg som liksom inte mognar till sig.. Jag har försökt sen mars 2007. Så vet hur jobbigt det är att längta! Men nu ska det banne mig gå vägen! :)
    Ja förstår hur du känner och hur din längtan är! Känner detsamma! Men det är ju bra att man kan få hjälp iaf:) Även om det känns tungt att behöva ha hjälp för att bli gravid, men någon vacker dag kommer vi alla att få våran älskade bebis:) Å jag hoppas att det blir snart för oss alla=)
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-25 09:16:23 följande:
    Ja, ibland deppar jag bara ihop, allt kändes så hopplöst. Idag försöker jag se lite ljusare på det, och det fungerar :)Hoppas också att vi snart kan skrika ut att vi är gravida allihop!
    Ja det blir ju så, jag förstår dig så väl. Det är bra att du ser lite ljusare på det i dag, gött oxå då det fungerar att se ljust på det och inte bara så mörkt! Men det händer allt oftare än man tror att man bara vill lägga ner allt och gå och gråta och aldrig mer kliva upp.. Men det är ju såna gånger då bebis känns hopplöst och man aldrig kommer få bli mamma. Men hoppet är det sista som överger oss och aldrig ska någon av oss ge upp!:) Ja tänk vad kul det skulle vara=) Har du kört med äl test för att se om du har äl eller?
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-25 11:29:03 följande:
    Ja, det är tur att man kan vända på det och tänka postivit. Annars deppar man ju ihop fullständigt!Absolut! Hoppet är det sista som överger oss :) Nej, jag har inte testat med äl-test. Har hört att det kan vara missvisande för oss med PCO, så har tyckt att det är lite onödigt, eftersom min läkare säger vilka dagar jag har beräknad ägglossning, och sen tar jag ju ett blodprov för att se om jag ägglossat eller ej. Det stressar mig med alla tester och så mycket att tänka på, så jag lyssnar på min läkare och vi "kör på" när han rekommenderar det ;PHoppas att vi får + efter denna kuren nu!! Skulle vara så fantastiskt! :)
    ja det är en himla tur det! Okejokej, ja det är nog smartast att lyssna på doktorn. Bra att du får lämna prov för att se om du ägglossat med:) Jo det är stressande att hålla på med tester hit och dit.. tänk vad roligt om det tar sig nu:)! Jag hoppas verkligen det!=)  Jag är mest nervös och orolig för att jag ska bli överstimulerad nu, eftersom jag inte ska få göra något VUL efter dubbelkur med pergo.. Förra året då jag åt enkel kur med pergo fick jag ju göra det
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-25 14:10:55 följande:
    Nämen vad konstigt att du inte får göra VUL nu efter dubbelkuren! Hoppas att du inte blir överstimulerad... Men måste vara jobbigt att inte veta det, vad nerövs jag skulle vara!Jaa, hoppas verkligen att det tar sig! Att det ska vara så svårt!
    Ja jag tkr det jag med, men han har inte tid och är väl många andra som har tider så finns väl inte tid för att göra det med mig då! Men han ville vi skulle äta dubbelkur fram till agusti då utredningen börjar, så jag lyssnar på doktorn och får jag ont i magen eller symtom på överstimulering så får jag ju åka till sjukhuset helt enkelt.. men vi ska sexa som sjutton till veckan:) Får borde få någorlunda äl med dubbelkur tkr jag=)
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-26 11:36:02 följande:
    Vad lustigt. Även om din läkare har många som ska göra VUL, så borde du också för göra det ju! Men som sagt, du känner förhoppningsvis om du är överstimulerad, och kan isåfall söka hjälp då.Jaha, vad är det för utredning du ska göra i augusti? Du kanske har skrivit det tidigare, men jag kan ha missat/glömt vad det var.Jaa, ni får sexa på och hoppas på det bästa!Jag trodde också att jag skulle få en jättebra ägglossning av dubbel, men har inte kännt mycket :/ Kände mer av enkelkuren och då hade jag en svag ägglossning.Först idag, på dag 17 känner jag lite grann i äggstockarna.Och enligt min läkare hade jag ägglossning söndag-måndag som varit.Kan ju vara så att jag får lite senare ägglossning än han trott, så får väl sexa till det ikväll också för att vara på den säkra sidan.Detta är en hel djungel!
    Ja jag tkr det jag med, men pratade min mamma som jobbar inom vården och hon sa att jag skulle ta det lungt och att jag kommer märka om jag blir överstimulerad.. så det får vara som det är nu helt enkelt!:) Så ska det sexas som sjutton i helgen och till veckan;)! I augusti så börjar vår utredning på inferilitetskliniken i örebro. Ja man tkr ju och tror att man ska få bättre och mer kännbar äl av dubbelkur, jag hoppas hoppas att jag får det=) Ja precis, även fast det är "beräknat" äl någon dag så kan den ju bli lite senare eller tidigare än väntat, så bara att ha massa mys och hålla tummar och tår=) Ja det är en hel djungel, aldrig kan det få vara lätt heller! :p
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-05-26 13:13:46 följande:
    Ja, jag tror också att du lär känna om du är överstimulerad, så det är nog bara att köra på! :)Jo, precis, och jag misstänker faktiskt att min läkare har räknat lite "fel" denna gången, eftersom jag inte kände någonting söndag-måndag, och istället känner en del nu. Så kan ju vara så att jag ska ha ägglossning nu istället.Får som sagt sexa på och hoppas på det bästa :) Ja, visst är det jobbigt när man inte riktigt hänger med i vad som egentligen händer i kroppen? Helt otroligt snurrigt! :P
    Ja det gör man allt.. det märker man nog rätt tydligt! Har bestämt att inte kolla med äl test i fall det är äl eller inte, utan litar på kroppen och hur jag känner mig, brukar ju känna av då jag har äl, så nu ska vi börja mysa här till helgen! ;) Känns träligt då man har inplanerade sexdagar, inge roligt, sex ska man ju ha då man är sugen, inte för att man "måste" men nu känner vi att vi ska ha sex iaf 4 dagar på raden just för att inte missa äl, det kan ju göra skillnad med dubbelkur pergo, vi ska testa och se!:) Men som sagt, sex vill man ha för att man e sugen, inte ha det som ett jobb, fattar du hur jag menar? :p Okej, ja men då har du säkert äl nu, de kan ju inte säga något exakt besked om då du ska ha äl, utan de säger väl på ett ungefär.. men bara för er att sexa på med då:) Så kanske det tar sig denna månad=)!! Wiiiiie!:) Ja hur kroppen funkar är ett mysterium!:p
  • Sarasvensson87

Ska ha äl måndag-tisdag, om man ränkar efter hur man käkat pergo iaf! Men den lär nog bli lite senare känns det som, inga känningar av äl nu iaf! Jaha där ser man LenaP83, jag vet inte om det är mens som är på ingång om några dagar eller om det kan vara något anant:) Hoppas att det är något annat som gör att du har ont=)

• Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-06-03 18:48:27 följande:
    Aj, aj, aj!!!
    Jag har jätteont i magen, strålar ut i ryggen/svanken.
    Supertydliga menssymtom va? Fan!
    Usch det låter inge vidare skönt! Aldrig roligt då man har ont! Behöver ju inte vara mens eller hus? Kan ju vara något annat med!:) När har du BIM? Jag har äl nu iaf, tror jag, väldiga flytningar, såna där tjocka genomskilniga trådar typ!:p Sedan ont i magen och rygg
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-06-04 10:55:55 följande:
    Nej, det är riktigt jobbigt att ha ont. Nu har jag haft ont i ett dygn.
    Vaknade med värk i går och det gör ont idag också.
    Jag har BIM den 8 juni, så det är 4 dagar kvar. Så jag ställer in mig på att mensen är på gång.
    Härligt att du har ägglossning! Då får du köra på nu och hoppas att det tar sig! :)
    ja det är ju det! verkar mensen vara på ingång eller kan det vara ngt annat? :)
    ja det var bra, så vi hade massa sex, så nu får vi se om det tar sig eller hur det blir:) Så svårt för mig att säga då jag har BIM eftersom min mens kommer lite då den vill från månad till månad.. så nu är det bara vänta iaf i  minst 2 veckor och se om mensen kommer eller ej.. tråkigt att mensen kom LenaP83
  • Sarasvensson87

Vad har ni fått för biverkningar av pergotimen?

• Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-06-09 10:30:11 följande:
    Av min första kur (enkel) mådde jag hemskt!
    Hade väldiga humörsvängningar, och dessa värmeböljor! Det var nog som att komma i klimakteriet, kan jag tro! Fruktansvärt! Blodet riktigt kokade.. Fy.
    Men annars var det inte så mycket mer.
    Av andra kuren (dubbel) kände jag absolut ingenting.
    Min läkare sa att kroppen vänjer sig väldigt fort vid medicineringen, så det var därför.
    okej! jag har ju ätit pergotime förut, dock enkel kur och för ett år sedan ungefär.. men nu då jag ätit dubbekur så har jag galet mycket flytningar, både tunna och genomskilniga och vita tjocka, har massa jobbiga flytningar! kan inte sova på natten heller, har väldiga värmevallningar och bröstvårtorna har blivit större?! Så undra om det finns fler än jag som har typ samma biverkningar! :p
  • Sarasvensson87
    Jennie1987 skrev 2010-06-09 11:49:41 följande:
    Det är säkert mycket vanliga biverkningar.
    Nu när du säger det så, hade jag väldigt svårt att sova på nätterna (vad fort man glömmer!!), och det berodde på värmevallningarna.
    Det enda jag kan säga om bröstvårtorna är att jag hade väldigt ont i dom några dagar innan mensen kom.
    ja det tror jag med att det är, tror att det är fler än jag som upplever samma sak.. just därför är det ju lite intressant att veta! Ja att man inte kan sova på nätterna beror ju på värmevallningar.. ja det är bara vänta och se om biverkningarna tänker släppa snart, hoppas det! Är ju ändå 2 veckor sedan jag tog sista tabletten
Svar på tråden Pergo dubbelkur