• LenaP83

Pergo dubbelkur

Håller tummarna för er!
    Själv börjar man med dubbelkur imorgon=)

• LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-12 10:50:23 följande:
    Då ska jag givetvis hålla tummarna för dig också!Kika gärna in igen och berätta hur det går!Lycka till!
    Det ska jag absolut göra
  • LenaP83

Tänk va roligt om vi allesammans skulle plussa=) Känner att detta år är ett bra år!
    Började med pergo dubbelkur igår...och jäklar i min lilla låda vilken huvudvärk jag hade och mådde illa....hoppas att jag slipper biverkningar idag...inge kul o gå på borås djurpark med jobbet o må urk...
    Kram på er!

• LenaP83
    Bollen82 skrev 2010-05-14 08:59:25 följande:
    Ja, om alla plussade i det närmsta vore perfekt! Hoppas att dubbeldoserna funkar lika bra för er som det gjorde för mig första gången.. Ha det så kul på borås, trist väder iof sig så ta med dig paraplyt!
    behövde inget paraply, vi hade konon väder=) inga biverkningar igår o inga idag (ännu)
    Hoppas verkligen att dubbelkur funkar, för sist när jag åt enkelkur så var det tveksam ägglossning...
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-15 10:36:19 följande:
    Håller tummarna för att det funkar med dubbelkur för dig!!Jag är på dag 2 med min dubbelkur. Det jag kan säga att jag märkte av redan igår, första dagen, var otroliga humörsvängningar! Det hade jag även med enkelkuren.Jag hade också tveksam ägglossning med enkelkur, läkarn kunde inte riktigt avgöra vad provresultatet betydde, så jag hoppas verkligen att dubbelkur funkar för oss båda!! Kram till dig! :)
    Då kan vi ju bild klubb hehe..jag e på dag 3 så vi kan ju följas åt=) på onsdag ska jag på VUL o kolla om det händer ngt=) håller tummar o tår för både dig o mig denna gång...nu e d fasiken min tur känner jag...många jag känner som inte ens i närheten har velat haft barn lika länge som mig kommer o ger sitt grav besked...d stör mig! Jag blir jätte glad för deras skull...men samtidigt lessen..för jag då? hhehe
    KRAM
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-15 11:32:15 följande:
    Ja, du ligger en dag före mig, så vi kan verkligen följas åt! :)Jag ska ringa min läkare på måndag och säga att jag ätit min dubbelkur nästan klart, så hoppas också på VUL nästa vecka :)Spännande!!!Ja, precis, jag kan inte annat än hålla med dig! Jag blir såklart jätteglad för alla mina vänner, bekanta, släktingar som berättar att dom är gravida MEN JAG DÅ???? Hur länge har ni försökt?
    vi har försökt lite över ett år....men jag har ju vetat hela tiden att jag har PCO o att det förmodligen inte funkar spontant...men man måste ju ha försökt 1 år för att få hjälp men nu e d på g=) så spännande...nästan så att man förväntar sig att d ska funka så man kommer bli så besviken...man försöker intala sig att man inte ska hoppas på mgt men ändå gör man det innerst inne=)
    Hoppas att du lyckas få tid i nästa vecka!
    KRAM
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-15 23:21:06 följande:
    Ja, det är ju så. Konstigt kan jag tycka, när man redan vet att det är väldigt svårt att bli spontant gravid, då borde det där året gå till att få hjälp istället!Vi har varit utan skydd sen mars 2007... Så det känns som en evighet! :/Men som sagt, nu är det på gång här också ialla fall! Man får vara glad för det! :)Jag känner också så, att man hoppas så innerligt, och så blir man så besviken om det inte funkar. Jag försöker och försöker tänka att jag inte ska hoppas för mycket, men det gör man ju ändå... Men det ska säkert bli jättebra och vi kommer säkert få vårt efterlängtade +!! Det är jag säker på! :)Det finns ju så mycket hjälp att få. Och vi med PCO ska ju vara så himla lättstimlerade sägs det ju :)Jaa, jag måste ringa min doktor på måndag och försöka få en tid till VUL, vill ju se om nåt ägg växt till sig :)Kramar till dig!
    Ja jag hoppas o hoppas...väntan till på onsdag känns som en evighet hehe=)
    har du funderat ut namn ännu? lite långt innan men d gjorde jag för länge sen *S*
    Kramar
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-16 09:47:10 följande:
    Ja, det förstår jag verkligen! Tycker det känns som en evighet bara till imorgon när jag ska ringa doktorn ;)Men en lite knepig grej angående Pergotime nu, när jag åt enkelkuren förra månaden så mådde jag ganska dåligt av medicien. Men nu med dubbel kur så har jag bara lite humörsvängningar... Men inget annat. Så jag känner egentligen inte av detta alls.Känner du nåt än?Ohja! Vi har pratat om namn sen vi träffades för 4 år sen. Så det har alltid varit en grej vi gjort :) Men vi har inte bestämt något namn som vi tycker "Det här ska vårt barn heta!!", det är mer att vi hittar olika namn, och så pratar vi kring det. Men jag har inte valt ett namn som är spikat på nåt sätt. Kramar
    jag känner typ ingenting...lite molande huvudvärk ibland mer än så e det inte...lite konstigt hehe...men kan ju hoppas att d fungerar "i det tysta" då e det bara 2 tabl (imorgon) kvar att äta! sen jäklar hehe=) Jag har bestämt flicknamn..velar mellan 2 namn, men pojknamn håller vi lite öppet..har inte kommit på ngt som fastnat direkt...
    Kramar
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-16 19:27:09 följande:
    Samma här. Känner absolut ingenting! Nästan så man undrar om det verkligen står rätt till, borde ju hända massor i kroppen nu?! Och eftersom jag mådde så fruktansvärt dåligt av enkelkuren så får jag inte ihop det här med att inte känna nåt av dubbelkur. Men som sagt, de gör säkert sitt i det tysta :)Weeeii! På tisdag är min kur klar, så då kör vi på´t igen! ;) Ska bli spännande att höra vad min läkare säger imorgon också, vilken dag jag får VUL och det :) När har du VUL? Borde väl vara till veckan nu? :)Åh, vad härligt att ni redan valt flicknamn! :) Ja, visst är det så att man velar... Men jag tänker såhär att jag inte vill bestämma något innan jag sett denna lilla person, kan han/hon verkligen heta detta? Ser hon ut som en Anna? Till exempel. Haha, jag är lite knasig ;)Hoppas så innerligt att denna dubbelkur gör susens för oss! Kul att ha nån som är på precis samma i kuren också! :)Kramar
    ja verkligen, det gör det extra spännande=) på onsdag kl 15,40 så får du gärna hålla tummarna för mig=)
    Ja det kan ju vara så att jag ändrar namn när hon/han har tittat ut...
    Men på tal om ingenting...vart bor du?
    Kram
  • LenaP83
    Jennie1987 skrev 2010-05-16 21:33:35 följande:
    Klart jag ska hålla tummarna för dig på onsdag!! Det lovar jag! :)Ja, man vet ju aldrig vad det blir en liten filur som tittar ut sen, och då ser man kanske lättare vad det lilla pyret ska heta :)Jag bor i Jönköpingstrakten. Var bor du? :)
    då bor vi ganska nära varandra...jag bor i Bodafors, om du vet vart det ligger? =)
    Kram
Svar på tråden Pergo dubbelkur