Inlägg från: Pernellis |Visa alla inlägg
  • Pernellis

Katt- p-piller???? Hjälp!!!!

Tycker att du ska låta henne löpa färdigt, du kan inte börja ge henne p-piller förren hon är färdig löpt iaf, vanligt vis så löper en hona som vi har mens, men en del löper mindre och i bland mer än så, tycker att du är smart som ska kastrera henne, en kastrering kostar runt 700:- och då slipper du löpandet och även risken för livmoderinflamation och liknande. Har själv en uppfödning med för tillfället 4 fertila honor, två går på p-piller och två är för unga för det, men jag tror att dom börjar att löpa nu så här hemma är det allsång hela dagarna och nätterna, men det är tyvärr inget att göra åt. Tyvärr så tror jag att du kan få problem med din katt i framtiden eftersom du inte kastrerat den tidigare, har en bonkatthona som redan hade löpt när jag kastrerade henne och hon löper lite granna nu oxå fast hon är kastrat, det allra bästa är om man kasterar dom när dom är 6 månader om man inte ska ha dom till avel vill säga..
    Låt henne löpa färdigt och kastrera henne sen, tycker inte att du ska ge henne p-piller, honor kan bli lite sura av det.. Lycka till

Svar på tråden Katt- p-piller???? Hjälp!!!!