cameron skrev 2010-09-03 08:52:28 följande:
mitera: Vad spännande! Då lär det ju vara samma studie som vi deltar i. Nu har jag massor med frågor till dig, hur fick du tips om studien, vem har du träffat (om du nu hunnit träffa ngn av läkarna ännu) och hur mkt info har du hunnit få?
Vad gäller svaren på frågorna som jag själv ställde innan op. så ser det ut såhär:
-Vilken operationsteknik användes (nät eller endast tråd)?
Vet inte ännu. Får veta det först efter att 1 år har passerat (detta framgick inte innan op. utan jag trodde att jag skulle få veta direkt efter).
-Hur upplevde Du tiden efter operationen (smärta, återhämtning...)?
Fruktansvärd på alla punkter om jag ska vara ärlig.
-Hur blev resultatet (utseendemässigt och funktionsmässigt)?
Först nu har jag fått info om att det kommer att ta 1 år innan man kan se det slutgiltiga resultatet. Än så länge har det bara passerat drygt 3 månader och jag är fortf svullen, öm och känner mig begränsad i så gott som allt jag gör (jag använder fortf min gördel för den ger ju en hel del stöd). Vågar därför inte säga så mkt om hur resultatet blev, jag vet helt enkelt inte än.
tack för ditt svar! Hoppas du mår bättre nu. ja det verkar som vi ingår i samma studie. Dock blev jag "lottad" till träning, med ev operation om slutresultatet ej var tillfredställande. Gjorde ett återbesök i förrgår och tro det eller ej men efter 3 månaders träning så har jag gått ihop så mycket att varken jag eller läkaren tyckte en operation var nödvändig-fantastiskt!!!
Det gäller ju att göra de rätta övningarna så att bukmuskelaturens delning ej förvärras.
Jag gjorde 3 olika övningar. Var övning med ca 15-30 upprepningar så det har gått smidigt och fort att utföra dem.
Hursomhelst, jag hoppas du blir nöjd med resultatet. Jag är glad att jag gick med i studien och kom igång med den rätta träningen.