Inlägg från: jaghopparhögt |Visa alla inlägg
  • jaghopparhögt

Hjälp mig! Dragit ut tand och blöder.

Det är ingen fara. Det var ju vara 2 timmar sen. Det kommer böda en stund, det viktigaste är att du inte anstränger dig för mycket det närmaste dygnet.

• jaghopparhögt
    DreamBear skrev 2010-05-11 14:51:47 följande:
    Okej, dubbla bud. Jag hade tiden kl 13 och kl 13:30 satt jag i bilen på väg hem. Så det är en timme och 20 minuter sedan ungefär.
    Jag har bitit på kompress i flera timmar efteråt när jaghar dragit ut tänder.
    Det tar en stund innan det slutar, inget konstigt med det. Dessutom blöder det antagligen betydligt mindre än du tror men det känns mycket eftersom du får kväljningar.
  • jaghopparhögt
    DreamBear skrev 2010-05-11 15:16:51 följande:
    Okej. Bara att ha tålamod då. Men jag fick bara med mig tre tussar, har bara två kvar nu. Borde man haft flera? Kan ju inte stoppa vanlig bomull i hålet.
    Det ska nog räcka med tre ska du se. Men kom ihåg att ta det väldigt lugnt, absolut inget joggingpass eller tunga lyft för då kan det sprica upp, det gäller även i morgon.
  • jaghopparhögt
    DreamBear skrev 2010-05-11 15:52:48 följande:
    Blöder verkligen inte alls mindre. När jag tar bort tussen blir det blod direkt på tänderna bredvid. Och jag spottar rent blod. Inte spott utblandat med blod. Börjar bli rädd nu
    Det är inget att vara rädd för, det kan blöda rejält.
  • jaghopparhögt
    DreamBear skrev 2010-05-11 15:59:40 följande:
    Men borde det inte minska, det har ju gått tre timmar nu. Jag börjar känna av att jag blöder, skakig och matt. Dessutom börjar det göra ont, men jag kan ju inte dricka något när det blöder så här mycket. Vad ska man göra?
    Att du känner dig skakig och matt har inget att göra med att du blöder, du oroar och inbillar dig bara. Du måste blöda ganska rejäla mängder för att känna av det fysiskt och det har du inte gjort även om det kanske känns så.
Svar på tråden Hjälp mig! Dragit ut tand och blöder.