• Danitra

Vad tycker ni om Unga föräldrar?

Skaffar man medvetet barn innan man själv ens är myndig så beter man sig rätt barnsligt och idiotiskt. 

Om man dessutom går till något skev motattack till "gamla mammor" så är man ännu mer barnslig.
  • Danitra
    Nexxuz skrev 2010-05-11 18:32:54 följande:
    fast jag går ju inte till Motattack, vad jag sa handlade inte om någon attack, Det ändå jag mennade var att skaffa barn ung måste vara lika idiotiskt som att skaffa barn när man är 40.. Då kan du ju förklara vad du tycker är Barnsligt och Idiotiskt ifall man slitter röven av sig själv för att ta hand om allt utan någon hjälp och utan soc?
    Jag tycker att din text visar på rätt många fördomar om "äldre mammor" och är en indirekt attack mot dessa.
    Och ja, det är barnsligt att skaffa barn medan man själv är ett. Oavsett hur man sen försörjer sig.
  • Danitra
    Nexxuz skrev 2010-05-11 18:39:01 följande:
    Nej så är det inte dock så kan jag förstå att tråden kan tolkas så när jag skrev ut min ilska, det jag vill framföra är väll att tycker man det är idiotiskt att skaffa barn när man är 18 så är det la minst lika idiotiskt att skaffa när man är 40.. Men allt gott till er alla äldre mammor för jag har inget emot er. Det jag har emot är dessa som är äldre och tycker att dom kan allt bättre, det är det jag är tröt på
    Fast är det verkligen så många som "tycker att dom kan allt bättre" bara för att dom är äldre? Jag har inte stött på några.
  • Danitra
    Nexxuz skrev 2010-05-11 18:42:37 följande:
    Fick senast en kommentar idag när vi var ute och gick utav en äldre tjej i 35 - 40 års åldern som frågade hur vi ens kunde med? lite utav den anledningen som retar upp mig extra mycket..
    Kunde med? Kunde med vad?
    Och kände ni henne sedan innan? Eller kom det fram en total främling på hade åsikter om ert föräldraskap?
  • Danitra
    Gradin skrev 2010-05-11 18:43:51 följande:
    Jag måste bara få fråga vad det är som gör att man är barnslig för att man skaffar barn innan man är myndig? Om man har allt man behöver och om man är redo att kliva in i ett familjeliv och välja bort de klassiska tonårsnöjena, vad är det då som ska hindra än? Är det verkligen att man är 17år istället för 18 på pappret? För när man är 18 är man trots allt myndig och är det då man är redo för att bli förälder, eller hur tänker du?
    För att man rent biologiskt inte är färdig med sin utveckling i hjärnan. Och man är i 90% av fallen inte färdig med sin personliga utveckling och förmodligen inte färdig med sin gymnasieutbildning.
    Och nej, en 18-åring är för det mest inte heller färdig med allt detta - men är i alla fall inte längre ett barn i lagens mening.
  • Danitra
    Anna o Leia skrev 2010-05-11 22:16:30 följande:
    Jag förstår inte heller varför det är en sån j***a hysteri mot unga föräldrar. Om man nu ska prata om just åldern så tycker inte jag att det är särskillt snällt heller att skaffa barn på sena dar. Kul att ha sina föräldrar på ålderdomshem när man tar studenten. En ung förälder kommer ju att finnas för sina barn betydligt längre. (om inget annat händer alltså). Folk borde se att det inte har så mycket med åldern att göra om man är en bra förälder eller inte. Det är inte hur gammal man är utan HUR man är som förälder. Vissa har det, andra inte. Jag har sett så otroligt många både "gamla" och "unga" morsor som är bra exempel på kassa föräldrar..
    Men vart sker denna "hysteri"?
    Jag har aldrig märkt av någon - inte ens här på FL!
Svar på tråden Vad tycker ni om Unga föräldrar?