Lady Dahmer skrev 2010-06-17 08:32:30 följande:
precis så tänker vi också. Precis! *tummen upp*
Jag är gravid nu och det MVC jag valt är Vidarkliniken, ett antroposofiskt mvc. När jag bytte från mitt gamla vanliga dit så frågade de, efter det sedvanliga välkommen hit, varför jag valt dem. Jag svarade att jag inte är antroposof och att jag har stor tillit till läkarvetenskapen. (aj löv sjukhus liksom) MEN att jag vill ha en bit av den andra sidan också, för att skapa balans. För att jag faktiskt tror att det finns flera perspektiv och att jag gärna vill ta del av det.
Jag är supernöjd. Det är annorlunda ja, men jag lever ju i en modern värld med tillgång till allt det andra moderna och "riktiga" så jag går ju inte miste om nåt. Och nu har jag valt att nästa barn ska tillhöra vidarklinikens BVC också. Jag sitter ofta i deras väntrum när jag ska träffa BM och tycker stämningen är så otroligt avslappnande och skön bland de föräldrar som går där.
Jag gick också på Vidarkliniken i början av min graviditet. Hon var helt fantastiskt gullig min BM, och det jag gillade var att hon pratade lika mycket med min man också, och vi pratade mer om känslor, utveckling och sånt som man normalt sett inte pratar så mycket om i vanlig MV. Dock kunde jag inte låta bli att läsa dom där häftena man fick med "propaganda" emot vaccin, mobilstrålning, ultraljud och så vidare.. Rena blajet.
Allt eftersom graviditeten gick och jag hade en hel del komplikationer så kände jag att jag var tvungen att byta MVC eftersom dom inte kunde hjälpa mig vidare. Dom hade en trätratt och sen inget mer liksom. Och den där inställningen att är det normalt så går det bra och är det inte normalt så... ja.. Då kanske det ska vara så.
Jag bytte iallafall och eftersom jag dessutom har giftstruma och äter levaxin så blev min nya BM vansinnigt arg då hon fick höra att inga prover hade tagits på mig, trots att jag hade påpekat att det kanske borde göras. Själv hade jag ingen direkt koll på vad för prover som borde tas och så. Jag hade ju aldrig varit gravid så långt innan.
Jag kom iallafall till en "vanlig" MVC och där fick jag skitbra hjälp, Min BM var föredetta auroraBM på sjukhuset där jag skulle föda. Jag fick komma när jag ville, jag fick alla undersökningar jag ville ha, jag fick ALL hjälp jag önskat.